חדשות בארץ

יש ממשלה בישראל: בתום שנה וחצי, הכנסת הביעה אמון בממשלה ה-35

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 73 תומכים מול 46 מתנגדים את הקמת הממשלה החדשה. את הממשלה יובילו נתניהו וגנץ, שיישבעו בעוד זמן קצר אמונים

נתניהו וגנץ במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)נתניהו וגנץ במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)
אא

מליאת הכנסת הביעה היום (ראשון) אמון בממשלת ישראל ה-35 ברוב של 73 חברי כנסת ו-46 מתנגדים. את הממשלה יוביל יו"ר הליכוד וראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו למשך שנה וחצי, ובחציה השני של הקדנציה ייכנס יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה. השניים יישבעו בעוד זמן קצר אמונים, כאשר גנץ יושבע לתפקיד ראש הממשלה החלופי ויזכה למעון רשמי ושאר כיבודי שרד. בשעה זו עולים שרי הממשלה החדשה ומצהירים: "אני מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא את תפקידי כחבר ממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".

 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום) (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)

נתניהו, שהכריז הבוקר באופן רשמי על הקמת ממשלה חמישית בראשותו, התייחס בראשית נאומו לשותפו להנהגת הקואליציה: "בני, פעלנו יחד בצוק איתן, אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל, להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד בהצלחה למען המדינה שלנו". נתניהו הצהיר כי תאריך חילופי השלטון יהיה ב-17 בנובמבר 2021. "זהו יום חשוב למדינת ישראל", אמר נתניהו והדגיש כי "הממשלה החדשה הוקמה ברצונה של רוב האזרחים והיא תשרת את כל האזרחים". בהתייחסו לממשלת האחדות אמר נתניהו: "מתוך אחריות כבדה בחרנו לפעול להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית. בתוך שנה אחת מדינת ישראל עברה שלוש מערכות בחירות שהעמיקו את הקיטוב וגבו מחיר כבד מקופת המדינה.

"אם היינו הולכים לבחירות רביעיות - העלות הנוספת הייתה מסתכמת בשני מיליארד שקלים. העלות הנוספת של ממשלת אחדות, ואני לא מקל בה ראש, היא 85 מיליון שקלים בשנה. העלות הזאת נמוכה לאין שיעור מעלות של בחירות נוספות. זה היה הבזבוז האמיתי. בד בבד היינו נאלצים לדחות את הטיפול בהשלכות הקורונה למועד בלתי ידוע".

 (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום) (צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום)

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון הנכנס, בני גנץ, עלה לאחריו לפודיום והכריז כי "תם המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה - הגיע הזמן לסיים את עידן השיסוי והפילוג ולהתחיל בעידן של פיוס". גנץ הוסיף: "העם אמר את דברו והותיר לנו המנהיגים משני צדי הבית שתי אפשרויות - אחדות או סוג של מלחמת אחים. העם אמר לנו 'תפסיקו לריב ביניכם ותתחילו לעבוד בשבילנו'".

על רקע משבר הקורונה אמר יו"ר כחול לבן: "אלו אינם רגעים להתבצרות בשאיפות האתמול. אני מעולם לא פחדתי לקחת אחריות אישית ולאומית, תמיד התגייסתי למען מדינת ישראל. אחרי למעלה מעשור תם עידן ממשלת חצי העם. אנחנו כאן גם כשליחיהם של אלה שהרגישו שאין להם קול בהנהגת המדינה".

עוד אמר גנץ: "כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת, ואולי היה יותר קל מבחינות מסוימות ללכת לבחירות". הוא פנה לנתניהו ואמר: "אחרי 11 שנות שלטון כראש ממשלה קיבלת את דין הבוחר ובחרת לחלוק עם שותפיי ואיתי את הגה השלטון, וקבעת את התאריך שבו ההנהגה תתחלף. זוהי החלטה מנהיגותית אמיצה, אפשר להגיד גם הגונה. למען מדינת ישראל ראוי שאנחנו נבנה את האמון בינינו".

תגיות:בני גנץהממשלה ה-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה