חדשות בארץ

בן 39 מתל אביב נעצר בחשד להסתה נגד ראש הממשלה

בחקירה עלה עלה כי החשוד פרסם במדיות החברתיות השונות "תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה". מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בעיר עד יום שלישי

נתניהו, נכנס לישיבת הממשלה (צילום: ישראל סלם, לע"מ)נתניהו, נכנס לישיבת הממשלה (צילום: ישראל סלם, לע"מ)
אא

משטרת ישראל הודיעה הערב (ראשון) כי עצרה במהלך סוף השבוע גבר כבן 39 מתל אביב, בחשד לפרסומי הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי ההודעה, במהלך החקירה, המתנהלת במפלג ההונאה של מחוז ת"א ובליווי הפרקליטות, עלה כי החשוד פרסם במדיות החברתיות השונות "תכנים בוטים הקוראים לציבור לנקוט אלימות נגד ראש הממשלה". מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בעיר עד יום שלישי.

במשטרה אמרו כי חקירתו של החשוד אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן. ערר שהוגש מטעמו של החשוד היום לבית המשפט המחוזי נדחה, זאת, לאחר שהשופטת מעיין בן ארי קבעה כי לא נפל פגם בהחלטת בית משפט השלום וטענה כי קיים חשש סביר ל"אלמנטים של פעילות כוחנית" בציטוטים מתוך דבריו. בשבוע שעבר נחקר אדם נוסף בחשד להסתה לרצח נגד ראש הממשלה, לאחר שהפרקליטות אישרה את חקירתו באזהרה.

שדמי בהפגנת השמאל במוצאי השבת (צילום מסך)שדמי בהפגנת השמאל במוצאי השבת (צילום מסך)

בתחילת החודש הגיש נתניהו תלונה במשטרה בגין איומים והסתה לפגיעה בבנו, יאיר, מצד פעיל השמאל חיים שדמי שהפגין במוצאי השבת מול בית ראש הממשלה בירושלים. שדמי תועד קורא קריאות בגנותו של נתניהו הבן, ואף איים בהשלכת בקבוק תבערה לעבר המתחם המאובטח.

לצורך הגשת התלונה התייצב במעון ראש הממשלה ראש חטיבת החקירות, תת-ניצב דודי בואני, שגבה עדות מראש הממשלה. זו הפעם הראשונה שראש ממשלה בישראל מגיש בעצמו תלונה במשטרה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה פעיל השמאל כורז במגפון: "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי, אין לדעת". בסרטון אחר הוא תועד כשהוא מכריז: "אהוד ברק, אנחנו תומכים בך, עשית את זה מדהים, עכשיו תעשה אותו דבר, בצורת בקבוק תבערה לתוך בלפור. לך לא יעשו שום דבר תאמין לי".

יאיר נתניהו העלה בחשבון הטוויטר שלו את הסרטונים ועדכן כי הגיש תלונה נגד שדמי. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שתויג בציוץ של נתניהו הבן, הגיב לו כי "זה אכן איום חמור וישיר שמהווה להבנתי הסתה לאלימות ועבירה פלילית". ארדן הוסיף כי ביקש מהמשטרה "עדכון דחוף" האם הוא טופל ואיך. עם זאת, הוא הדגיש שבעבירות של הסתה והתבטאויות אלימות, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית אינה של המשטרה אלא רק של פרקליטות המדינה שמנחה את המשטרה.

תגיות:משטרת ישראלהסתה ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה