חדשות בריאות

בעל דוכן הפלאפל שריגש את ישראל עבר צנתור דחוף

יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד שחשף את מצוקתו הכלכלית בשיאה של מגפת הקורונה, עבר צנתור דחוף ומורכב בבית החולים קפלן: "אין ספק שלקחתי ללב את המצב שלי"

כרמי (מימין) בדוכן הפלאפלכרמי (מימין) בדוכן הפלאפל
אא

יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד שחשף לעיני המצלמות את מצוקתו הכלכלית בעקבות משבר הקורונה, אושפז בבית החולים קפלן ברחובות, רגע לפני שעבר התקף לב. הצוות הרפואי במחלקה לרפואה דחופה ובמערך הקרדיולוגי של בית החולים ביצע בו צנתור דחוף, והצליח להציל את חייו.

כזכור, בריאיון לחדשות 13, תיאר כרמי על סף בכי את אי יכולתו להתמודד עם המשבר אליו נקלע, לאחר שנאלץ לסגור את דוכן הפלאפל: "יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. היום בבוקר באתי, אמרתי 'אפתח את החנות'. הבנתי שאפשר להכניס לקוח לקוח. באו שוטרים ואמרו לי: 'אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח. נסגור לך את העסק".

"אין לי איך לחיות, אני לא יודע מה לעשות", המשיך כרמי. "כעצמאי, אין לי היום שקל בכיס. אין לי מאיפה לתת לעובדים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה? אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי. אין לי מה להביא לילדים לאכול".

השיחה של נתניהו עם כרמי (סרטון: הטוויטר של נתניהו)

בעקבות הריאיון, שריגש רבים, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כרמי והבטיח להמשיך ולפעול לפתרון מצוקותיהם של בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. אזרחים רבים נרתמו לסייע לכרמי, אולם במקביל הופצו נגדו השמצות ברשתות החברתיות. "היו אנשים שעיניהם הייתה צרה בתהודה שיצרתי, והחלו לפרסם עליי כל מיני שקרים", סיפר בריאיון מיוחד לאתר הידברות. "אמרו שיש לי יאכטות, בתים, נכסים ושלא חסר לי כסף. אני רוצה לומר להם שבמקום שנאת החינם שהם יוצרים, אני רוצה להחזיר להם באהבת חינם. אני מתפלל עליהם שיהיה להם טוב כל חייהם, כי ברגע שיהיה להם טוב, הם ירצו שגם לאחרים יהיה טוב".

לאחר החודש הסוער שעבר עליו, הגיע כרמי לבית החולים קפלן, כשהוא סובל מכאבים בחזה ומחולשה. מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים, פרופ' קובי ג'ורג', אמר כי קיים קשר בין מצבו הבריאותי של כרמי לבין הלחץ הנפשי בו היה נתון: "לחלוטין אפשר לומר שיש השפעה של מצב נפשי על המצב הפיסי, ואנחנו עלולים להיתקל במצבים רבים כאלו בתקופה זו".

הליך הצנתור שעבר כרמי היה מורכב, אולם כאמור הוכתר בהצלחה. "אני מודה לפרופ' ג׳ורג׳ והצוות במכון הלב שהם המלאכים ששומרים עליי", אמר בהתרגשות. "הגעתי לקפלן במצב רע מאוד. אין ספק שלקחתי ללב את המצב שלי בתקופת הקורונה".

"אני מתגעגע לאנשים, לראות אותם ולתת להם לחייך", הוסיף כרמי, המשתוקק לחזור במהרה לדוכן הפלאפל שלו. "זה העולם שלי".

תגיות:עצמאיםנגיף הקורונהיובל כרמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה