חדשות בארץ

מנכ"ל הדסה מצטרף לליצמן: הטענה שבר סימן טוב פעל בחוכמה – "קשקוש"

מנכ"ל הדסה אמר כי "האווירה במשרד הבריאות רותחת" אך וכי "בתור אדם שאינו רופא, בר סימן טוב עשה את המקסימום"

רוטשטיין, ליצמן ובר סימן טוב (צילום: פלאש 90)רוטשטיין, ליצמן ובר סימן טוב (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, הצטרף היום (שני) לביקורת החריפה שמתח שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, על מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב. רוטשטיין אמר בריאיון ל-ynet כי תגובתו של בר סימן טוב לדבריו של ליצמן לפיה "פעלנו בחוכמה" היא "קשקוש", וכי האווירה במשרד הבריאות "רותחת". זאת, לאחר שאמש טען ליצמן כי הממשלה הפגינה "בהלת יתר" לנוכח מגפת הקורונה, וכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "נענה לפחדים" של מנכ"ל משרד הבריאות.

רוטשטיין הוסיף: "אני ביחסי עבודה עם ליצמן עשור או יותר, אני מכיר את הנפשות האחרות במשרד, אני באמת התפלאתי (על המתקפה של ליצמן – א"פ). אם תשים לב התגובות שמגיעות מתוך משרד הבריאות כל הזמן תחת 'בכירים במשרד הבריאות' תבין שהאווירה שם רותחת". לדבריו, "מותר לטעות", אך מה שהיה חסר זה "רב שיח עם קבוצות מומחים". לצד זאת, הוא אמר כי הוא "לא רוצה לפגוע במנכ"ל בר סימן טוב" משום ש"הוא עשה את המקסימום בתור אחד שאינו רופא".

צילום: פלאש 90)צילום: פלאש 90)

בר סימן טוב עצמו הגיב למתקפה החריגה של ליצמן, שמינה אותו לתפקיד לפני 5 שנים, ואמר כי הוא "מכבד מאוד את השר ליצמן וגם את דעותיו ותרומתו המאוד רבה למלחמה בנגיף, ואני מאמין שלאורך כל הדרך פעלנו בחוכמה וגם הצלנו חיים של אלפים רבים וברשותכם נסתפק בזה". רוטשטיין התייחס לכך וציין מדינות אחרות שהתמודדו עם הנגיף בצורה מיטיבה יותר מישראל. "תסתכל על מצרים, יותר טובה מאתנו, קפריסין, יותר טובה מאתנו, כריתים יותר טובה מאיתנו, יוון כולה. יש להם גם כן את ברסי (בר סימן טוב)? הוא גם סגר אותם בסגר נוראי? לא משנה מה עשו ומתי עשו. הבעיה בבריטניה נגיד, שהאשימו את ג'ונסון שהוא פעל מאוחר מדי - אני לא בטוח שזה נכון. אני כן בטוח שיש דמיון גדול מאוד בין בריטניה ובלגיה, צרפת ואיטליה, וזה שונה ממדינות מזרח התיכון ומדינות המזרח הרחוק".

מנכ"ל הדסה הוסיף לתקוף את הנהלת משרד הבריאות וטען כי בר סימן טוב קבע לבדו את המדיניות הכללית של המשרד. "כל הטענה שלי אם המדיניות לא הייתה נקבעת על ידי בן אדם אחד, אם המערכת הייתה מסוגלת לפתוח את הפה ולדבר בזמן אמיתי בלי להיות מאוימת, אילו היה מתקיים רב שיח אמיתי שמבוסס על נתונים, אילו היינו דוגמים היה אחרת. בא משרד הבריאות ואמר לא צריך לעשות בדיקות, הבדיקות לא הצילו אף חולה. למה שכחנו את זה? גם היום, אני מזהיר שאנחנו פותחים את בתי הספר צריך לדגום את המורים".

תגיות:משה בר סימן טובזאב רוטשטייןיעקב ליצמןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה