חדשות בארץ

ניסנקורן נכנס למשרד המשפטים: אהיה החומה שלכם, בלתי נסלח שנזקקתם למאבטחים

ניסנקורן אמר לעובדי משרד המשפטים כי יקבלו "את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות ללא מורא ובגאווה גדולה". מנדלבליט לניסנקורן: "ישנם אתגרים רבים שניצבים לפתחך ואנחנו כאן כדי לסייע לך. דרכנו היא אחת - דרך המשפט והצדק. גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כשמנסים להסיט אותנו מדרכנו"

השר הנכנס והשר היוצא (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)השר הנכנס והשר היוצא (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

שר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן, אמר היום בטקס חילופי השרים במשרד המשפטים כי יש לו  "אמון מלא בבית המשפט העליון, בפרקליטות המדינה ובייעוץ המשפטי לממשלה – שעושים תפקידם נאמנה, ללא מורא ובאיזונים ראויים". ניסנקורן התייחס להפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות החלטתו להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני ניצב כאן היום כדי לומר שמעתה אני אהיה החומה שלכם".

ניסנקורן אמר לעובדי משרד המשפטים כי יקבלו "את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות ללא מורא ובגאווה גדולה". הוא הוסיף כי "ביקורת מקצועית ועניינית על מערכת המשפט היא לא רק לגיטימית אלא הגיונית. אבל ביקורת אינה תו הכשר נגד דה-לגיטימציה". לדבריו, התופעה שבה "שומרי סף נדרשים להסתובב ברחוב עם מאבטחים היא בלתי נסלחת".

מנדלבליט עם אוחנה וניסנקורן בטקס חילופי השרים (צילום: שלומי אמסלם, לעמנדלבליט עם אוחנה וניסנקורן בטקס חילופי השרים (צילום: שלומי אמסלם, לע

שר המשפטים החדש הדגיש בנאומו כי "ביקורת ציבורית על החלטותיה של הרשות השופטת היא עמוד תווך בדמוקרטיה שלנו. חוסנה וחוזקה של מערכת המשפט הן בסיס יסוד לחוסה וחוזקה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אלה מוסכמות יסוד. כל מי שחשובה לו זהותה של ישראל ישמור ויגן על עצמאותה של הרשות השופטת, וכך בכוונתי לעשות... מערכת משפט איתנה ועצמאית היא תנאי יסוד לדמוקרטיה, לחירות האישית של כל אחד מאתנו".

מנדלבליט בירך ניסנקורן ואמר לו: "ישנם אתגרים רבים שניצבים לפתחך ואנחנו כאן כדי לסייע לך. דרכנו היא אחת - דרך המשפט והצדק. גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כשמנסים להסיט אותנו מדרכנו, מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, זוהי דרכנו".

בשבוע שעבר הגיש מנדלבליט תלונה במשטרה בגין איומים והטרדות שהופנו כלפיו, "שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן". זאת, לאחר שבקבוצות של פעילי ימין, בהם תומכיו של נתניהו, הופצו קריאות להטריד את היועץ. בין ההודעות שנשלחו אליו: "תתאבד", "אתה פגיע" ו"נגיע אליך". אחת מהפעילות בקבוצה "מחזקים את נתניהו" הפיצה את מספר הטלפון האישי של מנדלבליט עם ההוראה: "תתחילו להציק לו, לשאול אותו על הקלטות, טמטמו אותו".

תגיות:אבי ניסנקורןמשרד המשפטיםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה