חדשות בארץ

בן 41 מת ממכת חום: אותר מחוסר הכרה ברכב עם סימני כוויות

עוברי אורח איתרו את הגבר בסביבות השעה 15:30 בתוך רכב סגור ברחוב הסיגלית בחדרה, וצוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו במקום. בעקבות גל החום הכבד דווח על גבר בן 63 שנמצא שכוב על ספסל כשהוא מחוסר הכרה ברחוב הרצל בנתניה כשהוא סובל מפגיעת חום והוא פונה במצב קשה לבית החולים

הרכב בו אותר האיש ללא רוח חיים (צילום: דוברות זק"א)הרכב בו אותר האיש ללא רוח חיים (צילום: דוברות זק"א)
אא

גבר בן 41 נפטר היום (שני) ממכת חום, לאחר שאותר מחוסר הכרה בתוך רכב בחדרה ועם סימני כוויות על גופו. זו הפעם השנייה בתוך יממה שמזג האוויר הקיצוני גובה קורבנות בנפש. עוברי אורח איתרו את הגבר בסביבות השעה 15:30 בתוך רכב סגור ברחוב הסיגלית בחדרה, וצוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו במקום.

חובש רפואת חירום במד"א, אנס אגבאריה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר עם כוויות חום קשות שוכב מחוץ לרכב. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהם ראו אותו שוכב מחוסר הכרה ברכב וחילצו אותו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

במקביל, בעקבות גל החום הכבד דווח על גבר בן 63 שנמצא שכוב על ספסל כשהוא מחוסר הכרה ברחוב הרצל בנתניה, כשהוא סובל מפגיעת חום. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים לניאדו בעיר גבר כבן 63 כשהוא במצב קשה. פראמדיקית מד"א, נועה זוארי, סיפרה כי "הגבר שכב על ספסל ברחוב כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעת חום קשה. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המקוררת ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וסיוע נשימתי כשמצבו קשה".

גבר כבן 60 תושב דימונה התמוטט אתמול ברחוב בעיר לאחר שלקה במכת חום, וכעבור שעה נקבע מותו בידי צוות מד"א שהוזעק למקום. במסגרת המאמצים להשיב אותו להכרה קיררו אותו החובשים בעזרת ליטרים של מים שהביאו שכנים מבניינים סמוכים, אך מצבו הוסיף להוסיף להיות קריטי וכעבור שעה מעת תחילת האירוע נקבע מותו.

במשרד הבריאות חידדו את ההנחיות בעקבות מזג האוויר הקיצוני שיילווה את ישראל בימים הקרובים, והנחו על שהייה בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.

בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות, לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום ולא לשהות במכונית חונה. במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

תגיות:מזג אווירחדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה