חדשות בארץ

דיווח: ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד נמל באיראן

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", מתקפת סייבר ישראלית שיתקה נמל בדרום איראן למשך מספר ימים וגרמה נזקים כבדים לפעילותו. עוד נטען, כי המתקפה בוצעה בתגובה למתקפת סייבר איראנית נגד תשתיות מים בישראל

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ה"וושינגטון פוסט" דיווח הלילה (בין שני לשלישי), כי ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר, שבוצעה בשבוע שעבר נגד נמל שאהיד רג'אי שבדרום איראן. גורם ביטחון המשתייך לממשלה זרה טען, כי המתקפה הייתה "מדויקת ביותר" וחוללה נזקים כבדים.

תנועת הספינות בנמל, הממוקם בעיר בנדר עבאס שלחוף מצר הורמוז, נפסקה בפתאומיות ב- 9 במאי, לאחר שהמחשבים האחראים לוויסות תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות קרסו בבת אחת באופן בלתי מוסבר. גורמים באיראן אישרו למחרת את הדיווחים על השיבושים בפעילות הנמל, אך טענו כי הם נגרמו על ידי האקר זר שפרץ למחשבים והפיל אותם למשך זמן קצר.

הדיווח בעיתון האמריקני, המסתמך בין השאר על גורמי ממשל בארצות הברית ובמדינות אחרות, טוען כי תוצאותיה של המתקפה היו חמורות מאוד. בימים שלאחר מכן נרשמו עומסים כבדים בצירים המובילים אל הנמל, שהשתרעו לאורך מספר קילומטרים.

גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב על הידיעה, אולם ב"וושינגטון פוסט" טענו כי המתקפה היוותה תגובה למתקפת סייבר איראנית בחודש שעבר נגד מתקנים של תאגידי מים וביוב ברחבי ישראל. רשת "פוקס ניוז" דיווחה בתחילת החודש, כי איראן עשתה שימוש בשרתים אמריקניים כדי לבצע את המתקפה הנרחבת. מרשות המים ומערך הסייבר הלאומי נמסר, כי זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים: "ניסיון התקיפה טופל על ידי רשות המים ומערך הסייבר הלאומי. יודגש, כי לא הייתה כל פגיעה באספקת המים, והיא התנהלה ומתנהלת כסדרה".

תגיות:איראןמתקפת סייברישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה