חדשות בריאות

עונת הרחצה תיפתח מחר; דרעי: "ההחלטה הייתה הכרחית"

בעקבות החלטת שר הפנים אריה דרעי, חופי הרחצה המוכרזים ברחבי הארץ ייפתחו לציבור מוקדם מהמתוכנן. הפעילות בחופים תתנהל בהתאם להנחיות התו הסגול, שגובשו על ידי משרד הפנים ואושרו על ידי משרד הבריאות

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות החלטתו של שר הפנים אריה דרעי, עונת הרחצה תיפתח מחר (רביעי), בהתאם למתווה התו הסגול שגובשו על ידי משרדו ואושר על ידי משרד הבריאות.

עונת הרחצה הייתה אמורה להיפתח ב- 1 באפריל, אולם בשל התפשטות נגיף הקורונה נדחה מועד הפתיחה ל- 1 ביוני. בשבוע שעבר הודיע דרעי, כי פתיחת החופים תוקדם, וזאת לאור החזרה ההדרגתית לשגרה וההקלות הנוספות לציבור. בשלב זה ייפתחו 136 חופי רחצה מוכרזים מתוך 156 קיימים – ביניהם 96 חופים לאורך הים התיכון, ו- 20 חופים בכינרת.

מתווה התו הסגול מפרט את ההנחיות לפתיחת החופים ואת אחריותן של הרשויות המקומיות ליישומן. בין השאר נקבע, כי המרחק בין המתרחצים יהיה 2 מטרים, וכי מרחק זה יסומן. כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, ושילוט מפורט יוצב בחוף. בנוסף, השירותים יעברו חיטוי בכל שעה, וייאסר השימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים.

"ההחלטה על הקדמת עונת הרחצה הייתה הכרחית, לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות", מסר השר דרעי. "עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה. גם בעונת הרחצה הנוכחית נוכל להיכנס לחופים ללא תשלום".

"אני שב ומזכיר: לא שוחים בחוף ללא מציל. הישמעו להנחיות, וכך תשמרו על חייכם וביטחונכם", הוסיף דרעי. "אני מאחל לעם ישראל עונת רחצה מהנה ובטוחה".

על פי נתוני משרד הפנים, כ- 90% ממקרי הטביעה בחופים התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה, וכן בעקבות כניסה במצב שיכרות לים. בעונת הרחצה 2019 טבעו למוות 27 בני אדם, ובעונת הרחצה 2018 טבעו למוות 28 אנשים.

תגיות:אריה דרעיחופי יםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה