חדשות בריאות

הרב הראשי לנתניהו: לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי

לאור החזרה ההדרגתית לשגרה וההקלות שניתנו לציבור, פנה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי: "יפה הדבר שעה אחת קודם"

הרב דוד לאו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרש ממנו לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי. על רקע ההקלות השונות לציבור, במסגרת היציאה ממשבר הקורונה, הדגיש הרב במכתבו כי לא ייתכן שדווקא בתי הכנסת ישארו סגורים.

"התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים", כתב הרב הראשי. "בימי ההסגר הוצאתי הוראות הלכתיות מקילות על אופני תפילה בציבור, בנסיבות שנוצרו. הציבור, מתוך אחריות מלאה, נענה ופעל על פי הנחיות אלו. חזרה לשגרה של מרכזי קניות, מסעדות וכדומה וחוסר מתן מענה לבתי הכנסת מעורר אצל רבים תמיהה".

"לך אין צורך להכביר במילים על המקום שבתי הכנסיות בלב רבים", הוסיף הרב לאו. "תל תלפיות זה הוא מקום שבו אדם יכול לשפוך צקון לחשו, ולהתחבר עם העליון ועינו אל יראיו. מתגובות הציבור שאני מקבל, אני חש אותם, ומבין עד כמה הדבר כואב להם. עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע".

"חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם", חתם הרב את מכתבו.

כזכור, שלשום נערך בסוגיית פתיחתם של בתי הכנסת, בו השתתפו נציג המל"ל, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ונציג מטעמו של שר הפנים אריה דרעי. על פי המתווה שגובש בדיון, בהתאם לדרישתו של דרעי, בתי הכנסת ייפתחו רק עם מתפללים קבועים, תוך שמירה על הפרדה של מושב בין כל שני מתפללים.

המתווה, שעדיין לא קיבל את אישור הממשלה, קובע בנוסף כי המתפללים יחויבו לעטות מסכות בכל זמן התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית, ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את ההנחיות.

תגיות:הרב דוד לאובתי כנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה