חדשות בארץ

ליצמן: פה ושם עדכנו גם אותי בהחלטות בעניין הקורונה

ליצמן נשאל בריאיון לכאן ב' האם "הדרג המקצועי ישב, המליץ המלצות ואז הלך איתן למועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ולראש הממשלה בנימין נתניהו", והוא השיב על כך כי "פה ושם עדכנו אותי גם כן"

ליצמן (צילום: פלאש 90)ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (שלישי) לאופן קבלת ההחלטות של הממשלה בעניין המאבק בהתפשטות הקורונה, ואמר כי בשום שלב הוא לא היה שותף מלא בהן. ליצמן נשאל בריאיון לכאן ב' האם "הדרג המקצועי ישב, המליץ המלצות ואז הלך איתן למועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ולראש הממשלה בנימין נתניהו", והוא השיב על כך כי "פה ושם עדכנו אותי גם כן".

ליצמן פירט את התהליך: "יש אנשי מקצוע שיושבים ואחר כך הם בודקים כל מיני דברים, וזהו. מדברים עם המועצה לביטחון לאומי, מדברים עם ראש הממשלה. לפעמים גם עם שר הבריאות". זאת, על אף העובדה כי במספר ישיבות ממשלה הוא הבהיר כי "אין עשרת אלפים (קורבנות עתידיים מהמגפה בישראל – א"פ) ולא יהיה, זה שטויות הבלים. אמרתי את זה בנוכחות המנכ"ל (משה בר סימן טוב) וראש הממשלה ובנוכחות כל השרים". עוד הוסיף כי "המציאות איתי, אני צדקתי.... ראש הממשלה הציל את המדינה ואני מודה לו על כך, אבל יש דברים שלא הסכמתי עליהם".

שר הבריאות היוצא תקף שלשום בחריפות את התנהלות הממשלה בזמן המשבר וטען כי היא הפגינה "בהלת יתר" שהובילה לסגירת מאות אלפי בתי עסק וליותר ממיליון מובטלים, והאשים בכך את נתניהו ש"נענה לפחדים" של מנכ"ל משרד הבריאות. "גם אני חשבתי שהיתה בהלת יתר", אמר לכאן ב'. "ברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים, צעקתי בישיבת הממשלה שאני חולק על זה, שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם. ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזו ונענה לפחדים של המנכ"ל. אני לא יכול לבוא אליו בהרבה טענות, כי בסך הכל המצב מצוין. על כל נפש שאבדה אנחנו בוכים, אבל סך הכול (נפטרו) 250".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע בתחילת החודש כי החל בבחינת החלטות הממשלה בתקופת משבר הקורונה, לקראת פתיחה בדיקה בנושא. ההחלטה פורסמה בעקבות פניית "התנועה לטוהר המידות" שדרשה לפתוח בדחיפות בבדיקת ניהול המשבר.

בהודעה שהעביר משרד המבקר לפניית התנועה כתבה יסמין יהושוע, רכזת בכירה לפניות הציבור בלשכת המבקר, כי אנגלמן "בוחן את ההחלטות המתקבלות בממשלה בנושא הקורונה. הבחינה מתקיימת לצורך החלת ביקורת עתידית ובשים לב לתקופה המורכבת ולנסיבות בהן מתקבלות ההחלטות על ידי הממשלה... פנייתכם תיבחן במסגרת מכלול הנושאים הנבחנים בידי הצוותים". עם זאת, במכתב הקצר לא צוין מתי תחל הבדיקה ואילו סוגיות היא תכלול.

תגיות:יעקב ליצמןקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה