חדשות בארץ

"המשך לקמפיין רק לא ביבי": התגובה החריגה של נתניהו לבקשת התייצבותו במשפט

חרף התנגדות הפרקליטות, ראש הממשלה הגיש הערב את הבקשה להיעדר מהקראת כתב האישום שלו שתיערך ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי סנגוריו, עמדת הפרקליטות "מופרכת בעליל", מאחר שמדובר ב"ישיבה טכנית"

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו היום (שלישי) להודעת הפרקליטות כי היא מתנגדת לבקשתו להיעדר מפתיחת משפטו. עורכי דינו של נתניהו, עמית חדד ומיכה פטמן, אמרו כי תגובת הפרקליטות "מופרכת בעליל", מאחר שמדובר ב"ישיבה טכנית". למרות התנגדות הפרקליטות, ראש הממשלה הגיש הערב את הבקשה להיעדר מהקראת כתב האישום שלו שתיערך ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בפרקליטות הסבירו אחר הצהריים כי לנוכחות נאשם במשפטו "חשיבות גם בהיבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם". עוד נטען כי "הדברים בדבר מראית פני הצדק מתעצמים ביתר שאת בשעה שעסקינן בדיון הקראה שהינו הדיון הפותח את משפטו של הנאשם. דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין".

בית המשפט המחוזי בבירה, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)בית המשפט המחוזי בבירה, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

פרקליטי נתניהו דחו את הדברים ואמרו כי אמנם נושא הדיון ביום ראשון הקרוב "הוא 'הקראה' של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה". לדבריהם, הסניגורים של ראש הממשלה "ישיבו כמקובל שהוא מודע היטב לכל פרטי כתב האישום" ומשכך מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. סנגוריו גם ציינו כי בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג באמצעות עורך דין להיעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. "קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של ראש הממשלה בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר", הוסיפו עורכי הדין.

השניים הוסיפו לתקוף בחריפות את הפרקליטות: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'. למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט", אמרו פרקליטי נתניהו.

נתניהו, המואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ביקש אתמול להיעדר מתחילת הדיונים במשפטו, בטענה כי התייצבותו לדיון הטכני מיותרת ו"תעלה לציבור הון". בקשתו הועברה אמש לבחינת הפרקליטות לפני שיגיש את הפנייה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

תגיות:פרקליטות המדינהמשפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה