חדשות בארץ

נתניהו הגיש בקשה להיעדר ממשפטו. הנימוק: נוכחות מאבטחיי תפר את הנחיות הקורונה

לפי נתניהו, התייצבותו לדיון הטכני מיותרת ו"תעלה לציבור הון" וכי יתלוו אליו "כחמישה מאבטחים", ובשל כך "לא יתאפשר קיומו של דיון". קודם לכן תקפו בפרקליטות את תגובת סנגוריו לתקשורת ואמרו כי היא "בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת"

נתניהו ומאבטחיו (צילום: פלאש 90)נתניהו ומאבטחיו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש הערב (שלישי) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפטור אותו מהחובה להתייצב בהקראת כתב האישום שלו ביום ראשון. במכתב שהגישו סנגוריו נטען כי נוכחותו ונוכחות מאבטחיו בבית המשפט תחרוג מהתקנות שאישרה הממשלה לבלימת התפשטות מגפת הקורונה. לפי נתניהו, התייצבותו לדיון הטכני מיותרת ו"תעלה לציבור הון" וכי יתלוו אליו "כחמישה מאבטחים", ובשל כך "לא יתאפשר קיומו של דיון". קודם לכן דחו בפרקליטות את בקשת ראש הממשלה והסבירו כי נוכחותו נחוצה בשל "היבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם".

מוקדם יותר תקפו בפרקליטות את תגובת סנגוריו של נתניהו, עמית חדד ומיכה פטמן, שכינו את תגובת הפרקליטות "מופרכת בעליל" ונובעת מ"קמפיין 'רק לא ביבי'". מהפרקליטות נמסר כי הודעת הסנגורים לתקשורת היא "בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת". עוד נאמר כי לא היה בהודעתם "שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים", וממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. "צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין", הוסיפו.

נתניהו, שמואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הצהיר בעבר כי אין בכוונתו להיעדר מפתיחת משפטו והכריז כי מדובר בהאשמות שיתבררו כ"מגוחכות". נתניהו אמר כי הוא מתכוון להתייצב לדיון כדין, ולפעול בהקשר זה כפי שידרוש ממנו החוק. אולם, אמש הוא ביקש להיעדר מתחילת הדיונים במשפטו, בטענה כי התייצבותו לדיון הטכני מיותרת ו"תעלה לציבור הון". בקשתו הועברה לבחינת הפרקליטות לפני שיגיש את הפנייה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

סנגוריו של ראש הממשלה אמרו אחר הצהריים כי אמנם נושא הדיון ביום ראשון הקרוב "הוא 'הקראה' של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה". לדבריהם, עורכי דינו של ראש הממשלה "ישיבו כמקובל שהוא מודע היטב לכל פרטי כתב האישום" ומשכך מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. סנגוריו גם ציינו כי בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג באמצעות עורך דין להיעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. "קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של ראש הממשלה בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר", הוסיפו עורכי הדין.

תגיות:משפט נתניהופרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה