חדשות בארץ

הרמטכ"ל על רקע מתקפת הסייבר באיראן: "נמשיך לפעול בכלים מגוונים"

בצל הידיעות על מתקפת סייבר נגד איראן, שיוחסה לישראל, אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי: "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב"

כוכבי בטקס (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בטקס (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס הערב (שלישי) ברמז לדיווחים על מתקפת סייבר שביצעה ישראל נגד איראן. "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב", אמר בנאום שנשא בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף. "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

כוכבי הדגיש, כי "על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".

כזכור, ה"וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר, שבוצעה ב- 9 במאי נגד נמל שאהיד רג'אי שבדרום איראן. מקורות בארצות הברית ובמדינות אחרות מסרו לעיתון, כי המתקפה גרמה לקריסת המחשבים האחראים לוויסות תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות, וגרמה לשיבושים כבדים בפעילות הנמל למשך מספר ימים.

גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב על הידיעה, אולם ב"וושינגטון פוסט" טענו כי המתקפה היוותה תגובה למתקפת סייבר איראנית בחודש שעבר נגד מתקנים של תאגידי מים וביוב ברחבי ישראל. רשת "פוקס ניוז" דיווחה בתחילת החודש, כי איראן עשתה שימוש בשרתים אמריקניים כדי לבצע את המתקפה הנרחבת. מרשות המים ומערך הסייבר הלאומי נמסר, כי זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים: "ניסיון התקיפה טופל על ידי רשות המים ומערך הסייבר הלאומי. יודגש, כי לא הייתה כל פגיעה באספקת המים, והיא התנהלה ומתנהלת כסדרה".

תגיות:אביב כוכביאיראןמתקפת סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה