חדשות בארץ

תקרית ירי בבקעה: אזרח ירדני חדר לשטח ישראל – ונורה

החשוד חצה את הגבול במהלך ניסיון להברחת אמצעי לחימה. הוא נורה ברגליו, ופונה במצב בינוני לבית החולים פוריה. אזרח ירדני נוסף, שחצה את הגבול, נמלט בחזרה לירדן

גבול ישראל-ירדן (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-ירדן (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 12:42)

אזרח ירדני בן 49 חצה בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) את הגבול בין ירדן וישראל, באזור נהריים, סמוך לקיבוץ גשר שבעמק הירדן. כוח משטרה, שפעל במשולב עם חיילי צה"ל, קרא לו לעצור, ומשלא נענה – ירה לעברו ופצע אותו ברגליו. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים פוריה בטבריה.

הרקע לחדירה הוא ניסיון להבריח אמצעי לחימה. באזור התקרית פרצה שריפה כתוצאה משימוש שעשו הכוחות בפצצות תאורה, וכוחות כיבוי פעלו להשגת שליטה על האש.

מדובר צה"ל נמסר, כי "במהלך הלילה, סיכלו לוחמי צה"ל בשיתוף משטרת ישראל ניסיון להברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן. לוחמי צה"ל זיהו שני חשודים מירדן, כוחות משטרה ביצעו נוהל מעצר חשוד וירו לעבר החשודים שחצו לשטח ישראל. אחד מהחשודים נפצע באורח קל, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בארץ. החשוד הנוסף נמלט בחזרה לירדן". השלל שנתפס בשטח, אותו ניסה החשוד להבריח, כלל תשעה אקדחים, שמונה רובים ארוכים, שתי כוונות אופטיות ותחמושת נוספת.

אמש חצו שני חשודים ממוצא סודאני את הגבול משטח לבנון לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי "החשודים זוהו מיידית ואותרו בתוך זמן קצר. ככל הנראה מדובר במבקשי עבודה".

תקרית נוספת בגבול עם לבנון אירעה ביום ראשון. כוח גולני, שהיה במארב שגרתי באזור הר דב, זיהה חשוד שחצה את קו הגבול, לעומק של כ- 100 מטרים בשטח ישראל. החשוד, רועה צאן בעל אזרחות סורית, נורה ונפצע קשה. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים. מתחקיר צה"ל עלה, כי במהלך המרדף אחרי החשוד, אחד הלוחמים זיהה אותו מבצע תנועה חשודה, חשש כי הוא עומד לשלוף נשק ופתח לעברו באש.

תגיות:ירדןתקריתגבול ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה