חדשות בארץ

בשל גל החום הכבד: מכות חום, שריפות ושיא נוסף בצריכת החשמל

צוותי מד"א פינו לבתי החולים סורוקה ומאיר 4 אזרחים, שנפגעו ממכת חום. כביש 6 נחסם לתנועה לזמן קצר בסמוך לצומת קסם, בשל שריפה ליד תחנת הרכבת הישנה של ראש העין. חברת החשמל דיווחה על שבירה נוספת של שיא צריכת החשמל בכל הזמנים, יממה לאחר שנקבע השיא הקודם

בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

גל החום הכבד, הפוקד את ישראל, נמשך גם היום (רביעי). קשישה בת 88 אותרה בצהריים ברמת השרון בתוך רכב כשהיא מעורפלת הכרה. היא פונתה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא.

פראמדיק מד"א, אחמד אבו שאח, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את האישה ישובה בתוך רכב, כשהיא בהכרה מעורפלת וחמה מאוד למגע. מיד הוצאנו אותה מהרכב והכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ המקוררת, הענקנו לה טיפול רפואי שכלל קירור ונוזלים והיא פונתה במצב יציב לבית החולים".

בשעות הבוקר דווח על 3 מקרים נוספים של מכות חום: גבר בן 87 ואישה בת 94 אותרו במצב קשה בביתם בבאר שבע, ובירוחם התמוטט גבר בן 65 ברחוב. השלושה טופלו על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א, ופונו במצב קשה לבית החולים סורוקה.

ממד"א נמסר, כי מיום שישי האחרון נרשמו שני מקרי מוות כתוצאה מהחום הכבד. בנוסף, צוותי מד"א טיפלו בכ- 1,200 מקרים של פגיעות חום שונות, שכללו התייבשות, עילפון, סחרחורות ומכות חום. 

מזג האוויר החריג הביא לפריצתן של שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. 5 צוותי כיבוי הוזנקו לטפל בשריפת חורש וקוצים, סמוך לתחנת הרכבת הישנה של ראש העין. בעקבות העשן הופסקה תנועת הרכבות, וכביש 6 נחסם לזמן קצר לתנועה לשני הכיוונים סמוך לצומת קסם.

שריפת קוצים גדולה פרצה סמוך לרהט שבנגב, ואיימה להתפשט לעבר צריפים ומחסנים באזור. 4 צוותי כיבוי, שהגיעו למקום, הצליחו להשיג שליטה על האש. צוות כיבוי נוסף, בסיוע כוח צה"ל, פעל לכיבוי שריפת קוצים שפרצה סמוך לניר עם כתוצאה מקצר בעמוד חשמל.

השרב הכבד הוביל גם היום לשבירת שיא צריכת החשמל, יממה לאחר שנקבע השיא הקודם. מחברת החשמל נמסר, כי בשעה 14:05 נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל בישראל, והיא עמדה על 13,854 מגוואט. אתמול בשעה 13:55 עמדה הצריכה על 13,809 מגוואט. מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, אמר כי "מדובר באתגר יוצא דופן של ניהול הולכת החשמל ומערכת הייצור בטמפרטורות חריגות. בכל יום אנחנו מותחים עוד ועוד את קצה גבול היכולת, ושמחים שעומדים במשימה, אספקת חשמל סדירה ללקוחות".

מחר צפויה ירידה קלה בטמפרטורות במישור החוף ובשפלה, אך שרב כבד יוסיף לשרור בכל חלקי הארץ. עומסי החום ימשיכו להיות כבדים עד קיצוניים.

ביום שישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. מידות החום ירדו באופן ניכר, ותחול עלייה בלחות, בעיקר במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב. בהרים ובפנים הארץ ימשיך להיות חם מהרגיל עד שרבי. בשבת צפויה הקלה משמעותית נוספת, הטמפרטורות ימשיכו לרדת, והן יחזרו להיות רגילות לעונה.

תגיות:שריפותגל חוםתחזית מזג אווירצריכת חשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה