חדשות בארץ

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת נתניהו להיעדר מפתיחת משפטו

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו את בקשת ראש הממשלה לפטור אותו מחובת התייצבות בפתיחת משפטו בשבוע הבא, בנימוק כי "על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט"

נתניהו לאחר השבעת ממשלתו, השבוע (צילום: לע"מ)נתניהו לאחר השבעת ממשלתו, השבוע (צילום: לע"מ)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (רביעי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיעדר מפתיחת משפטו, שיתקיים ביום ראשון הקרוב. בהחלטה נכתב כי טענת ראש הממשלה לפיה נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה בנימוק ש"תרומתו של המבקש בדיון תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תוכנו", היא אינה "התרומה" הנדרשת ממנו. "על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט", הדגישו השופטים.

עוד צוין בהחלטת בית משפט כי בהתאם לסעיף 128 לחוק, מותר לדון נאשם שלא בפניו "אם ביקש שמשפטו יתנהל שלא בפניו והוא מיוצג בו על ידי סנגור, ובית המשפט סבור שלא יהיה בשפיטתו שלא בפניו משום עיוות דין לנאשם", אך לבית המשפט נתונה הזכות, "בכל שלב של המשפט", לצוות על התייצבות הנאשם. הם הוסיפו כי "בכל הנוגע לדיון הקראה, הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי, ולא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

בית המשפט המחוזי בירושלים, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)בית המשפט המחוזי בירושלים, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בבקשה לפטור אותו מחובת התייצבות שהגיש אתמול ראש הממשלה נטען שנוכחותו באולם הדיונים עשויה להפר את הנחיות משרד הבריאות לבלימת הקורונה, שכן לצורך אבטחתו מתלווים אליו חמישה מאבטחים. השופטים דחו את הטענה ומסרו כי לעניין ההסדרים הקונקרטיים, "על הגורמים המופקדים על נושא האבטחה לתאם את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים בבית המשפט".

השופטים גם דחו את בקשת נתניהו לאפשר כניסתם לאולם של עורכי דין נוספים, בנימוק לפיו "הגבלת מספר הנוכחים באולם בית המשפט בדיון הקרוב בתיק זה, כמו גם בכל הדיונים האחרים המתנהלים בימים אלה בבית המשפט, הנה בהתאם להוראות מנהל בתי המשפט, על פי הנחיות משרד הבריאות, ובהתאם לכללי "התו הסגול" – וזאת בשים לב לצורך בשמירה על בריאות הציבור". לדבריהם, נוכח הצורך בשמירת מרחק בין הנוכחים באולם, לא ניתן להגדיל את מספרם מעבר לזה שכבר נקבע. "להשלמת התמונה יצוין, כי בשל המגבלות הקיימות, נערך בית המשפט באופן מיוחד, תוך הקצאת מספר אולמות בהם ניתן יהיה לצפות בדיון בטלוויזיה במעגל סגור, לרבות אולם סמוך לאולם הדיונים, המיועד לעורכי הדין הנוספים המייצגים את הצדדים", נכתב בהחלטה.

תגיות:משפט נתניהובית המשפט המחוזי בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה