חדשות בארץ

יועצו של גנץ: הוא ייכנס לבלפור לפני הזמן. הליכוד: החום בלבל אותו

יועצו של גנץ בקמפיין אמר במהלך ריאיון לגל"צ כי הוא מעריך שגנץ יהיה ראש ממשלה עוד לפני הזמן שנקבע בהסכם הקואליציוני עם נתניהו, וספג אש מהליכוד: "כנראה שהחום בלבל אותו, ממליצים לו לשתות מים קרים"

גנץ ונתניהו לאחר השבעת ממשלתם (צילום: דוברות הכנסת)גנץ ונתניהו לאחר השבעת ממשלתם (צילום: דוברות הכנסת)
אא

רונן צור, יועצו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, אמר היום (רביעי) כי הוא מעריך שגנץ יחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד קודם המועד המקורי שנקבע בהסכם הרוטציה, בעוד שנה וחצי. צור אמר את הדברים בריאיון לגלי צה"ל, בעקבות דברי יועצו לשעבר של נתניהו, יוסי לוי, שטען כי גנץ כלל לא יזכה להיכנס למעון ראש הממשלה.

בליכוד מיהרו להגיב לטענתו של צור והמליצו לו "לשתות כוס מים" מאחר שנראה "שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור".  צור הבהיר לאחר מכן כי "הדברים שלי היו תגובה ליוסי לוי שאמר שגנץ לא יהיה ראש הממשלה. אני מאמין שההסכם יתקיים מצד שני הצדדים במועדו, וגנץ יהיה ראש הממשלה".

אמש אמר גנץ בריאיון לאילנה דיין בעובדה כי ההתנגדות לכהן תחת נתניהו שנאשם בפלילים לא הייתה עיקרון, אלא "אמירה עקרונית שהייתה נכונה לשעתה". עוד אמר כי "בשבוע הבא נראה" אם נתניהו יתייצב בבית המשפט, בו יישפט על לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אנחנו בסיטואציה חדשה - יש משפט והוא מתחיל", הוסיף גנץ. "שאלתי את נתניהו אם הוא הולך למשפט והוא אמר לי 'כן'. בשבוע הבא נראה". במענה לשאלה שעסקה במידת האמון שלו בנתניהו, השיב: "אני מאמין לו, הוא יעשה את זה, אין לו ברירה".

צור התייחס לריאיון של גנץ וניסה להסביר את הסיבה לפרסה שביצע גנץ בכל הנוגע להבטחה שלו שלא לשבת עם נאשם בפלילים. "יש עליות ומורדות אצל כל מנהיג בדרך שבה הוא נתפס בדעת הקהל ומה שאנחנו רואים זה דמות שמתבטאת בכנות רבה על הקשיים שבדרך ועל ההחלטות הקשות שהוא נאלץ לקבל", טען יועצו של גנץ.

בחודש שעבר אמר גנץ כי הוא ונתניהו היו מעדיפים להקים ממשלה אחרת לחלוטין, אבל "הציבור הכריע אחרת". לדבריו, "מדינה שלמה נמצאת זה כשנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר. יש מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד ועוד מערכות בחירות ואולי להרגיש צודקים. יש מי שהעדיפו לנצח בפוליטיקה מאשר לנצח את ההתמודדות עם משבר הקורונה. אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד".

תגיות:בני גנץרונן צור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה