חדשות בארץ

נתניהו לחמינאי: האיום ב'פתרון סופי' חל גם עליכם

נתניהו הגיב לאיום של חמינאי, שפרסם איור אנטישמי לרגל יום ירושלים בו קרא ל"פתרון סופי" כנגד ישראל. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי התבטאויותיו של חמינאי "מזכירות את תכנית "הפתרון הסופי" הנאצית להשמדת העם היהודי". פומפאו: "אני שואל את כל העולם: האם זה מישהו שאפשר לסמוך עליו שיחזיק ברשותו נשק גרעיני קטלני?"

ראש הממשלה בנאומו באו"ם, ב-2017 (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)ראש הממשלה בנאומו באו"ם, ב-2017 (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) לדברי המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, שפרסם איור אנטישמי לרגל יום ירושלים, שבו קרא ל"פתרון סופי" כנגד ישראל. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי התבטאויותיו של חמינאי "מזכירות את תכנית "הפתרון הסופי" הנאצית להשמדת העם היהודי", ואיים כי "כל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".

האיור באתר של חמינאיהאיור באתר של חמינאי

באיור שפרסם אמש מנהיגה הרוחני של איראן באתר האינטרנט שלו לרגל יום אל-קודס שיחול מחרתיים, הוצג חלקה המזרחי של ירושלים לצד חיילים פלסטינים, דגלי פלסטין וחיזבאללה ותמונות של האייתוללה חומייני, חמינאי, קאסם סולימאני וחסן נסראללה. בכותרת האיור נכתב "פלסטין עוד תהיה חופשית" ומתחתיה מובאת קריאה: "הפתרון הסופי - התנגדות (מזוינת) עד למשאל העם". חמינאי כתב כי "המשטר הציוני הוא הדוגמה הבולטת ביותר לטרור מדיני" והוסיף כי "מאז שהמדיניות האנטי-אסלאמית ואנטי-אנושית של הבריטים הציבה את הציונים בשליטה על פלסטין, הם מתנהגים כמו גידול סרטני וממשיכים את מטרותיהם באמצעות חיסול ילדים, נשים וגברים".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, גינה את האיור, אותה כינה "אנטישמי ודוחה". פומפאו אמר כי ההתבטאות "אינה מכבדת את העם האיראני ואת מסורת הסובלנות שלו. אין לזה שום מקום בטוויטר או בכל רשת חברתית אחרת". לדבריו, "המנהיג של המדינה המובילה בעולם בתמיכה לטרור ואנטישמיות מכחיש את השואה, שולח כסף וכלי נשק למחבלים כדי שיפעלו נגד ישראל, ועכשיו מציין את הקריאה הנאצית ל'פתרון הסופי'. אני שואל את כל העולם: האם זה מישהו שאפשר לסמוך עליו שיחזיק ברשותו נשק גרעיני קטלני?"

גם בדובר צה"ל בשפה הפרסית הגיבו: "זה מה שנשאר למשטר האיראני. לנסות לשכנע את עצמו בציורים ילדותיים שהתוכניות הלא מציאותיות שלו יתגשמו. לא רק שהמשטר האיראני אנטישמי באופיו ומכחיש שואה, הוא גם משתמש בביטוי נאצי אחרי 80 שנה".

תגיות:עלי חמינאיאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה