חדשות בארץ

ח"כ זוהר: "שי ניצן המציא את עבירת השוחד עבור נתניהו"

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ביקורת חריפה על מערכות המשפט ואכיפת החוק: "מנדלבליט הלך כעיוור אחרי ניצן"

זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), תקף בצהריים (ראשון) בחריפות את פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, והאשים אותו בתפירת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בריאיון לכאן ב', אמר זוהר: "האם יש דוגמה נוספת, שסיקור חיובי יכול להוות עבירת שוחד? זה קרה באיזו שהיא דמוקרטיה בעולם כולו? זה קרה במדינת ישראל אי פעם? ברור שלא, שי ניצן המציא את העבירה הזו עבור ראש הממשלה".

זוהר הוסיף כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "הלך כעיוור" אחרי ניצן: "למה? לא יודע, אני מקווה שלא בגלל פרשת הרפז". הוא קרא למנדלבליט לחשוף בפני הציבור את ההקלטות הקשורות בפרשה: "תראה לנו שאתה זך, נקי וטהור. כרגע הציבור מאבד את האמון שלו גם ביועץ המשפטי וגם בפרקליטות".

"כולנו, אנשי הימין, עומדים למשפט", הצהיר זוהר. "נתניהו מביא לנו את השלטון, הוא שעוזר לנו לנצח בכל פעם את הבחירות. הימין נשאר בשלטון הרבה בזכות העשייה המדהימה של נתניהו כראש ממשלה, ובשמאל הגיעו למסקנה אחת – שאם ינטרלו את נתניהו, הם יוכלו לחזור להגה השלטון".

"הדבר הזה התחיל בשמאל, יחד עם התקשורת, התגלגל למשטרה ולפרקליטות. היום אני מקווה וסומך את ידיי על בית המשפט, שיוציא את הצדק לאור. אם בית המשפט יזכה את נתניהו, האמון של הציבור בבית המשפט יגיע למקסימום", סיכם זוהר את דבריו.

עמיתו לסיעה של זוהר, חבר הכנסת ניר ברקת, קרא מוקדם יותר היום ל"תיקון גדול של מערכת המשפט ואכיפת החוק". לדבריו, "לאורך כל הדרך נגרם עוול גדול לראש הממשלה בהדלפות הבלתי פוסקות לתקשורת, בלחץ הפסול על העדים, באכיפה בררנית ובחוסר הרצון לקיים שימוע אמיתי בלב פתוח ובנפש חפצה". ברקת איחל לנתניהו הצלחה בהוכחת חפותו, והוסיף: "אני מתפלל ומייחל לכך שבית המשפט יוציא את הצדק לאור, ושראש הממשלה ייצא זכאי וללא רבב".

יו"ר הכנסת יריב לוין פרסם הבוקר הודעת תמיכה בראש הממשלה, והגדיר את ההליך המתנהל נגדו כלא ראוי: "יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית", כתב בפייסבוק. "האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה".

"כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחויבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא", המשיך לוין. "אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד – קריסה. אני, כמו מיליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק".

משפטו של ראש הממשלה ייפתח בשעה 15:00 באולם בית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א-דין בירושלים. כתב האישום שהוגש נגדו כולל 3 סעיפי אישום: בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) הוא מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים. יחד עמו עומדים לדין בתיק 4000 שאול אלוביץ', שהיה בעל השליטה בחברת בזק, ורעייתו איריס. בתיק 2000 עומד לדין גם ארנון מוזס, המוציא לאור של ידיעות אחרונות.

בראש הרכב השופטים, שידון בתיקים השונים, תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

לקראת פתיחת המשפט התקדימי בהיסטוריה של מדינת ישראל, בו לראשונה מועמד לדין ראש ממשלה מכהן, מפגינים מאות אנשים בסמוך לאולם בית המשפט ומול מעון ראש הממשלה, בעד נתניהו ונגדו. המשטרה הקצתה לקבוצות המפגינים מתחמים נפרדים ליד בית המשפט, וקראה לציבור "להישמע להוראות השוטרים במקום על מנת לאפשר שמירה על שלום הציבור ובטחונו".

תגיות:ניר ברקתמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה