חדשות בארץ

גנץ: לנתניהו שמורה חזקת החפות, יש לי אמון מלא במערכת המשפט

דקות ספורות לאחר הצהרתו לתקשורת של נתניהו מחוץ לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו תקף בחריפות את  מערכות המשפט ואכיפת החוק, הבהיר גנץ כי "יש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק". שר המשפטים: "התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים"

גנץ בכנסת, בשבוע שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)גנץ בכנסת, בשבוע שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר היום (ראשון) לאחר פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עמו משפט צדק". זאת, דקות ספורות לאחר הצהרתו לתקשורת של נתניהו מחוץ לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו תקף בחריפות את  מערכות המשפט ואכיפת החוק.

גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לפתיחת משפטו של ראש הממשלה וצייץ בטוויטר כי לנתניהו עומדת חזקת החפות, וכי הוא "מאחל לו שיוכיח אותה בבית המשפט". ניסנקורן הוסיף: "התברכנו במערכת משפט איכותית וללא משוא פנים. אין לי ספק שההליך המשפטי יתנהל בצורה עניינית והוגנת". ברקע דבריהם של בכירי הליכוד, בהם שרי ממשלה בכירים, נגד מערכת המשפט, הדגיש ניסנקורן כי "כנבחרי ציבור במדינה יהודית ודמוקרטית, עלינו לשמור על חוסנה של מערכת המשפט ולהתמקד בפעילות למען האזרחים ואחדות העם".

שר התקשורת יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ הבהירו כי בניגוד לדבריהם של בכירי הליכוד, "היום במיוחד חשוב לזכור - לא מחנה הימין עומד למשפט, אלא עניינו של אדם. מחנה הימין בישראל נשפט אך ורק על מעשיו למען עם ישראל וארץ ישראל". עוד נמסר מטעם הסיעה כי "איש לא ייחל להגיע ליום הזה. כמו כל אזרחי ישראל אנו מקווים שראש הממשלה יזוכה בבית המשפט, שהוא המקום היחיד לבירור העובדות והאמת. לא הרחוב ולא התקשורת".

עם כניסתו לבית המשפט אמר נתניהו לעיתונאים כי החקירות נגדו "זוהמו ונתפרו", וכי כתב האישום "מופרך ותפור". עוד טען כי  ההחלטה להעמידו לדין נועדה להביא להדחתו מהשלטון. "למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי. גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל כדי לתפור לי תיקים הזויים". בעת הצהרתו התייצבו מאחוריו נתניהו כמה שרים וחברי כנסת מהליכוד, בהם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, שר החינוך יואב גלנט, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר ישראל כץ והשר צחי הנגבי.

תגיות:משפט נתניהובני גנץמערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה