חדשות בארץ

תם הדיון הראשון במשפט נתניהו: לא יידרש להופיע בדיונים הבאים

סנגורו של נתניהו טען כי צוות ההגנה נזקק להארכת זמן של "בין חודשיים לשלושה", לטענתם "כדי לדעת את ההיקפים של החומר". לאחר שראש ההרכב תהתה האם הם "לא יודעים מה הטענות", השיב הסנגור כי "אנחנו יודעים ולא יודעים"

נתניהו בבית המשפט (צילום: פלאש 90)נתניהו בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תם אחר הצהריים (ראשון), כעבור כשעה. במהלך הדיון שאלה ראש הרכב בית הדין, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, את סנגורי נתניהו האם יתנגדו לקיים את הדיונים המקדמיים – אלה שאינם נוגעים לחומר הראיות עצמו – ללא נוכחות הנאשמים, וכולם – לרבות התובעת הראשית ליאת בן ארי, השיבו כי אין להם התנגדות לכך. משכך, ארבעת הנאשמים, כולל ראש הממשלה, אינם יידרשו להתייצב בדיונים עד לשלב ההוכחות.

לשאלת ראש ההרכב האם נסתיימה החקירה של נתניהו – המואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000, 2000 ו-4000 – השיבה התובעת הראשית בן ארי כי היא תמה, והוסיפה באשר לחומרי החקירה וטענות הסנגורים כי בפרקליטות "עושים מעל ומעבר. הצענו לנאשמים אפשרות לצלם את החומרים כשהיו מוכנים ולהעביר להם את החומר סרוק ללא עלות נוספת. הסניגורים כותבים לנו כל הזמן, מתקשרים אלינו כל הזמן. גם לנו לוקח זמן לחפש וגם אנחנו לא מכירים את החומר. אם באמצע הלילה תעירו אותנו לא נכיר כל מזכר ומזכר".

ֿ

נתניהו ועורכי דינו - פטמן וחדד (צילום: פלאש 90)נתניהו ועורכי דינו - פטמן וחדד (צילום: פלאש 90)

בן ארי אמרה את הדברים לאחר שסנגורו של נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, טען כי צוות ההגנה נזקק להארכת זמן של "בין חודשיים לשלושה", לטענתם "כדי לדעת את ההיקפים של החומר". לאחר שראש ההרכב תהתה האם הם "לא יודעים מה הטענות", השיב פטמן כי "אנחנו יודעים ולא יודעים". עוד טען כי ראש הממשלה נזקק לעורכי דין נוספים: "בתיק 4000 יש 20 אלף מסמכים. בתיק 2000 ו-1000 יש גם כמויות של חומרי חקירה. חברי מכירים את החומר מהשימוע, אני לא הייתי בו. העמודים לא מסודרים, הכותרת לא מגלה את תכנם, אי אפשר למצוא בהם לפי מילות חיפוש. אנחנו מכירים תיקים שההבדל של מילה אחת יכול להיות ההבדל בין הרשעה לזיכוי. אנחנו צריכים וחייבים להעמיד עוד עורכי דין לראש הממשלה".

בן ארי השיבה לשאלת השופט משה בר-עם, שדרש לדעת כמה זמן היא מעריכה שצריך כדי לעבור על התיק, כי "מדובר בתיק גדול אבל לא בתיק שבלתי אפשרי לעמוד בכל חומרי החקירה שבו. אם היום מתחילים לקרוא את חומר החקירה הייתי אומרת שצריך שלושה ארבעה חודשים אבל התיק הזה לא נולד היום. ב-28 בפברואר 2019 החליט היועמ"ש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע. כלומר, שנה וחצי. באפריל ובמאי 2019 אספו את חומרי החקירה. גם היום אנחנו נמצאים בתקופה של שנה ויותר לאחר שהועברו החומרים. סנגוריו של ראש הממשלה הם אותם סנגורים. מיכה פלדמן נוסף לאחרונה והוא מכיר את החומרים מחשוד אחר שהיה בתיק. לכם אני חושבת שכבודם יקבע מועדים להוכחות בתיק הזה מוקדם ככל האפשר. האינטרס הציבורי דורש את זה".

התובעת בתיקי ראש הממשלה ביקשה מבית המשפט להבהיר לצוות ההגנה שלא להתראיין בנושא לכלי התקשורת, שכן הדבר נחשב לשיבוש הליכי משפט. "דבר נוסף שחשוב לי לומר על עדי תביעה. כבר לפני בקשתו של עו"ד חן (ג'ק חן, סנגורו של נתניהו) קיבלנו החלטה לפנות לכל אחד מעדי התביעה נזכיר להם את מה שנאמר להם בזמן החקירה שאסור להם להתראיין ואני מקווה שהדברים לא יחזרו על עצמם שוב"

מנגד, גם עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של ראש הממשלה, הצטרף לבקשה: "אני מעלה בקשה נוספת, שחשובה לא רק ליעילות הדיון אלא כדי להבטיח הליך הוגן. ביום חמישי התראיינו לפחות שלושה אם לא ארבעה עדי תביעה מרכזיים בתיק בתוכנית טלוויזיה. אני לא זוכר דבר כזה. הבקשה שמונחת לפתחכם תורה לתביעה להזהיר את כל עדי התביעה מפני ניהול התיק בתקשורת. אנחנו לא יכולים שבית המשפט יסכים וירשה שיעשו איתו תחרות מחוץ לבית המשפט".

תגיות:משפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה