חדשות בארץ

הרכבות חוזרות ב-8 ביוני; קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75%

החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. לצד זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. תוסר המגבלה על הסעת נוסע בודד במוניות השירות, והן יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה

הרכבות מושבתות בשל התשפטות המגפה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הרכבות מושבתות בשל התשפטות המגפה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרדי הבריאות והתחבורה הודיעו הערב (ראשון) כי תנועת הרכבות תשוב לפעילות מלאה ב-8 ביוני, כחודשיים לאחר שפעילותה הושבתה במגבלות שהוטלו בשל התפשטות מגפת הקורונה. בנוסף, כבר בסוף השבוע הקרוב, ב-28 במאי, תגדל קיבולת האוטובוסים ל-75%.

לפי ההודעה המשותפת של שרת הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב, החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. לצד זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי, זאת, לצד היתר גורף הסעת נוסעים בעמידה.

עוד הוחלט כי מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75% מהמותר ברישיון הרכב. תוסר המגבלה על הסעת נוסע בודד במוניות השירות, והן יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

התנגד להחזרת הרכבות. בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)התנגד להחזרת הרכבות. בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)

שר הבריאות הדגיש בהודעתו כי "אנחנו במגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים, אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאתנו – אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות - הקורונה עלולה לחזור ואיתה סגירת המשק".

רגב הוסיפה כי היא "שמחה על הסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין וכי "זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו, לקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

ההודעה על חידוש תנועת הרכבות מגיעה לאחר שפתיחתה הייתה צפויה להתחדש כבר ביום ראשון, אך במשרד הבריאות חזרו מההיתר והבהירו כי עדיין לא ניתן לכך אישור. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע להנהלת הרכבת כי אישור ניתן למודל הפעלת הרכבת, אך לא למועד הפעלתה החל מיום ראשון הקרוב, כפי שפורסם מוקדם יותר.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שיתף את המכתב מטעמו של בר סימן טוב. "אבקש להבהיר כי משרד הבריאות לא נתן את אישורו לחידוש תנועת הרכבות ביום א'. האישור שניתן הוא למודל ההפעלה, אך לא למועד", כתב בר סימן טוב במכתבו. "אופייה המיוחד של הרכבת כאמצעי להסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים, אינו מאפשר שליטה במספר הנוסעים ובהתקהלותם ברכבות וברציפים. חולה קורונה אחד שנוסע ברכבת יכול לגרום להדבקה של אנשים רבים ולהחזיר את מדינת ישראל שבועות אחורה במאבק מול התפשטות הנגיף". בר סימן טוב הדגיש כי "יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי שנקבע על ידי הממשלה".

תגיות:משרד התחבורהרכבת ישראלתחבורה ציבוריתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה