חדשות בארץ

רק 10 חולים חדשים אובחנו מאמש; היום הרביעי בלי מתים

מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 2,285. מאמש אובחנו 10 מקרים חדשים. מספר החולים המונשמים ירד ב-2 ל-34, וזה היום הרביעי שלא נרשם בו מקרי מוות – העומדים כיום על 279

(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי מספר חולי הקורונה בישראל עומד על 2,285. מאמש אובחנו 10 מקרים חדשים. מספר החולים המונשמים ירד ב-2 ל-34, וזה היום הרביעי שלא נרשם בו מקרי מוות – העומדים כיום על 279. בשל חוסר בביקוש, מספר הבדיקות שנעשה היום ירד היום ל-2,266.

בבית החולים פדה-פוריה בטבריה הודיעו בצהריים על סגירת מחלקת הקורונה חודשיים וחצי אחרי שהוקמה, לאחר שמוקדם יותר שוחרר לביתו תומס, עובד זר מאריתריאה, שהבדיקות לזיהוי הנגיף בגופו חזרו שליליות. תומס אושפז במחלקה הייעודית לחולי קורונה ב-9 במאי במצב אנוש, אליה הובהל בעקבות חילוצו מטביעה בכנרת. הוא הועבר למלר"ד לאחר החייאה, ובבדיקת קורונה שבוצעה דקות ספורות לאחר הגעתו התברר שהוא חיובי.

הראשון להתאשפז במחלקה במרכז הרפואי בטבריה היה חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, ג'וני מג'לטאון, נהג אוטובוס התיירים מיוון שחשפו אותו לנגיף ושבו לארצם. מצבו הוגדר קשה מאד ובמשך רוב תקופת האשפוז שלו הוא היה מורדם ומונשם. לאחר עשרה ימים במצב זה מצבו החל להשתפר  עד שהחלים וחזר בריא לביתו.

ריזאק סרחאן, האח האחראי במחלקה פנימית א', אמר, "בשבילנו זו ממש סגירת מעגל, מאז ג'וני החולה הקשה הראשון ועד לתומס החולה האחרון. אנחנו שמחים ונרגשים לראות אותו הולך ומחייך ושמח לחזור הביתה, הוא הודה לנו מאד על הטיפול המסור".

ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ ומנהל המחלקה הוסיף: "תומס הגיע במצב אנוש, הוא היה מאושפז במחלקה 15 יום והיה מורדם ומונשם. לשמחתנו הצלחנו להציל את חייו. בימים האחרונים מצבו השתפר בהתמדה והיום הוא מרגיש טוב ויכול להשתחרר".

סך הכול טופלו במחלקת הקורונה שהחלה בפנימית א', המשיכה בפנימית ב' ולקראת הסיום חזרה לפנימית א', 93 חולי קורונה. ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של בית החולים, סיכמה כי "אין ספק שהצוות כולו התמודד עם אתגר קשה במיוחד, במצב של חוסר ידע וחוסר וודאות בצורה הכי מקצועית הראויה לשבחים.  התנהלותן של כל המחלקות מהווה תעודת כבוד למרכז הרפואי. אני גאה בצוות שלנו, בכל העובדים מכל הסקטורים על העבודה המקצועית והמצוינת ועל העמידה המרשימה בחזית המאבק בנגיף הקורונה. יחד ניצחנו!"

ד"ר מזרחי הדגישה כי "עם החזרה לשגרה, אנחנו ממשיכים בהיערכות לאפשרות של גל שני. אנחנו נהיה ערוכים ומוכנים בהתאם לתרחישים ולהנחיות של משרד הבריאות".

תגיות:קורונהבית החולים פוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה