חדשות בארץ

אוחנה למ"מ המפכ"ל: "אתר את הגורם הבכיר במשטרה שאיים על ראש הממשלה"

בעקבות הביקורת שמתחו בכירים במשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, למ"מ המפכ"ל מוטי כהן בדרישה לפתוח בחקירה לאיתורם: "גורם שכזה, השולח איום לעבר ראש ממשלת ישראל, פוגע קשות בתדמיתה של משטרת ישראל". נתניהו: "האיומים – דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן"

אוחנה ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אוחנה ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פנה הבוקר (שלישי) במכתב למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ודרש ממנו לפעול לאיתורם של בכירים במשטרה שתקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע טענתו כי גורמים בפרקליטות ובמשטרה תפרו לו תיקים במטרה להדיחו מתפקידו.

אוחנה התייחס לפרסום אמש של משה נוסבאום בחדשות 12, לפיו בכירים במשטרה טענו בעילום שם כי "מעולם לא היה כאן ראש ממשלה שניסה כך לנגח ולפגוע בצורה כל כך בוטה במערכת אכיפת החוק". הם אמרו "כי הטענות המופרכות של נתניהו מעידות יותר עליו מאשר על החוקרים והפרקליטים", והוסיפו: "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה, והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד – אך כמו בחקירות הקודמות שלו, ראש הממשלה לא יקבל שום הנחה".

במכתבו למ"מ המפכ"ל, כתב אוחנה כי הבכירים שצוטטו הם "גורם פחדן שהסתתר מאחורי מעטה של אנונימיות". לדבריו, "גורם שכזה, השולח איום לעבר ראש ממשלת ישראל, פוגע קשות בתדמיתה של משטרת ישראל, במעמדה וביוקרתה בעיני הציבור, על אף שרובם המכריע של השוטרות והשוטרים אינם מתנהלים באופן זה".

"'בכירים במשטרה' המתדרכים נגד הדרג הנבחר שולחים מסר רע לא רק לציבור הרחב, אלא גם לשוטרות ולשוטרים הזוטרים יותר, לפיו תרבות ארגונית קלוקלת זו היא תקינה, ובכך מסייעים להשריש אותה – במקום לעקור אותה מן היסוד", הוסיף אוחנה. "אבקשך לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם הזה, לרבות שימוש בפוליגרף/פלטי שיחות/כל אמצעי אחר שתמצא לנכון למטרה זו".

"הדבר יהווה מסר רם וברור כי אינך מוכן לקבל בשיוויון נפש התנהגות שכזו מצד בכירים במשטרת ישראל. אני ודאי אינני מוכן. יוקרתה ותדמיתה של משטרת ישראל כמשטרה מקצועית ונטולת פניות על הפרק", חתם השר את מכתבו.

המכתב של אוחנההמכתב של אוחנה

נתניהו הגיב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו על דבריהם של הגורמים המשטרתיים: "האיום האנונימי של חוקרי המשטרה אמש בחדשות 12 לפתוח בחקירת סרק נוספת נגד ראש הממשלה, בתגובה על כך שחשף את השימוש בסחיטה באיומים והדחת עדים בחקירות נגדו, הוא ניסיון לסתימת פיות של לא פחות מאשר ראש ממשלה בישראל. האיומים הללו הם דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן כדי להבטיח את הדמוקרטיה בישראל".

כזכור, בהצהרה שמסר שלשום בבית המשפט המחוזי בירושלים, זמן קצר לפני פתיחת משפטו, אמר ראש הממשלה: "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין. זה למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי. בשנים האחרונות הם מצאו פטנט חדש: גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין, ובכך להרחיק את המחנה הלאומי מהנהגת המדינה לשנים רבות".

"נציגי התקשורת, אני יודע למה אתם כאן", המשיך נתניהו. "אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט, כחלק ממסע התעמולה 'רק לא ביבי' שלא נפסק אפילו לרגע. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה, שהציבור ידע את כל האמת, ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי – שידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל, ולא דרך המסננת המעוותת של כתבי החצר של הפרקליטות".

בהתייחסו לעבירת השוחד בו הוא מואשם בתיק 4000, אמר נתניהו: "בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד, סיקור שבמקרה שלי גם לא היה. פה המציאו סעיף מיוחד בעבורי, שלא קיים באף ספר חוקים בארץ ובעולם. תפרו אותו במיוחד בשבילי, ורק בשבילי. קולקציית נתניהו. איך אמר שי ניצן הטהרן? 'זה תקדים אבל תמיד יש פעם ראשונה'. כי כשצריך לחסל אותי –  הכל אפשרי".

בהמשך דבריו תבע ראש הממשלה לפרסם את תמלילי החקירות של העדים בעניינו ואת הקלטות מנדלבליט-אשכנזי מפרשת הרפז. הוא תהה כיצד היועץ המשפטי לממשלה גיבה את המהלכים הפסולים, כלשונו, שנעשו במסגרת החקירות נגדו: "איך חתם על כתב האישום המופרך והאבסורדי הזה? האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו אישי להסתיר? האם המשהו הזה הן אותן קלטות סודיות, שמוסתרות בתוך כספת במשרד המשפטים? אני דורש לפרסם, כאן ועכשיו, את כל הקלטות של היועץ, כי אין מחטא טוב יותר מאשר אור קרני השמש. חובה להסיר את כל צווי איסור הפרסום, כי אם הציבור יידע את כל האמת – כל התיקים הללו יתפוררו".

תגיות:משטרת ישראלאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה