חדשות בארץ

הליכוד: "החלת הריבונות תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים"

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר כי סיפוח חד-צדדי מנוגד לאינטרס הלאומי של ישראל ומאיים על יכולתה להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב: "הולך לקרות סיפוח, נוכל לברך על המוגמר"

מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מעלה אדומים, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בליכוד הגיבו בצהריים (שלישי) על דבריו של שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (העבודה) נגד החלה חד-צדדית של הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "כפי שאמר אתמול ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, החלת הריבונות תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים שהם ברורים מאוד", נאמר בהודעה מטעם המפלגה.

שמולי, שהתראיין הבוקר לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן ב', טען כי "סיפוח חד-צדדי עומד בסתירה לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל, ומאיים על יכולתה להתקיים בעתיד כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין ספק שיש כרגע מוטיבציה מאוד גבוהה מצד ראש הממשלה וגורמים אחרים בקואליציה לקדם את המהלך הזה, שנשען כמובן על תוכנית טראמפ. למרבה הצער, יש רוב בכנסת להחלת ריבונות, אך אני לא אתמוך בזה". הוא הוסיף, כי "היכולת שלנו לעכב, למנוע או לרסן את המהלך היא הרבה יותר גדולה מתוך הממשלה מאשר באמצעות שתי אצבעות באופוזיציה".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, שעלה לשידור לאחר מכן, הגיב על דבריו של שמולי: "הולך לקרות סיפוח. הולכת להיות הצבעה, גם בממשלה וגם בכנסת. לאחר שנעביר זאת בשלוש קריאות, סוף סוף נוכל לברך על המוגמר ולקבוע את העת ההיסטורית שכולם מחכים לה כבר הרבה מאוד שנים".

"כרגע אני יודע שיושבים על המפות, ומנסים להגיע להבנות סופיות עם הממשל האמריקני כדי שהדברים יבואו גם בהסכמתו", הוסיף זוהר. "מה שצפוי לקרות זו החלת ריבונות על כל היישובים היהודיים בארץ ישראל, ללא יוצא מהכלל". הוא ציין, כי תאריך היעד להתחלת התהליך הוא ה- 1 ביולי: "יכול להיות שזה יהיה תהליך של מספר שבועות עד לסיומו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר ראש הממשלה, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות". 

בנאומו בכנסת בשבוע שעבר, בישיבת ההשבעה של הממשלה, אמר נתניהו כי יפעל להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון: "חבלי ארץ אלו הם מחוזות לידתה וצמיחתה של האומה היהודית. הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. צעד זה לא ירחיק את השלום אלא יקרב אותו, כי את השלום אפשר לבסס רק על האמת. האמת היא, וכולם יודעים אותה, שמאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, אחינו ואחיותינו, יישארו תמיד במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע לשלום – הגיע הזמן, שגם שכנינו הפלסטינים וגם אנשים בבית הזה יכירו בזה".

תגיות:הליכודיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה