חדשות בארץ

מתווה האוצר: מעסיקים שלא הוציאו עובדים לחל"ת לא יקבלו מענק עידוד

במשרד האוצר אמרו כי המתווה נועד "לתמרץ" מעסיקים במשק להחזרת עובדים לעבודה מהר ככל האפשר, באמצעות מענק לכל עסק על כל עובד שיוחזר החל מ-1 ביוני בסכום כולל של 7,500 שקל. אולם, בגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מ-1 במאי, יקבל העסק מענק בסכום כולל של 3,500 שקל בלבד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד האוצר הודיע הערב (שלישי) על מתווה למענק עידוד תעסוקה בהיקף של 6 מיליארד שקלים, שהוצג כתזכיר חוק שצפוי לעבור בקרוב לאישור הכנסת. המענק, בסכום של 7,500 שקל, יינתן לעסקים בעבור כל עובד שיוחזר לשוק העבודה. לצד זאת, לא ניתנה בו התייחסות למעסיקים שהתאמצו שלא לפטר עובדים או להוציאם לחל"ת, כמו גם מעסיקים שמיהרו להחזיר את עובדיהם. 

לפי משרד האוצר, המתווה, שגיבש שר האוצר ישראל כץ יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועד "לתמרץ" מעסיקים במשק להחזרת עובדים לעבודה מהר ככל האפשר, באמצעות מענק לכל עסק על כל עובד שיוחזר החל מ-1 ביוני בסכום כולל של 7,500 שקל. אולם, בגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מ-1 במאי, יקבל העסק מענק בסכום כולל של 3,500 שקל בלבד.

תזכיר החוק שהופץ היום להערות הציבור צפוי להיות מובא לאישור הממשלה ביום ראשון, על מנת שהכנסת תוכל לאשר את הצעת החוק בהקדם האפשרי ובמקביל לאישור תיקון חוק יסוד משק המדינה. במשרד אמרו כי כדי לוודא ביצוע מיידי של מימוש המענק, "נערכה רשות המסים לחלוקת המענק ישירות לחשבון הבנק של העסק".

כץ (צילום: דוד כהן, פלאש 90)כץ (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

עד כה נמצאים בישראל מעל למיליון בני אדם מובטלים. המתווה החדש מצטרף לכלל צעדי הסיוע שניתנו עד כה לעסקים להתמודדות עם משבר הקורונה, ביניהם: קרנות הלוואה בערבות המדינה בגובה של 20 מיליארד שקל, מענק החזר הוצאות קבועות לעסקים בהיקף של 5.2 מיליארד שקל, שתי פעימות עצמאים בהיקף של כ-3.8 מיליארד שקל, פטור מארנונה עסקית לשלושה חודשים בהיקף של כ-2.85 מיליארד שקל, דחיית אגרות, תשלומי מסים ועוד.

המענק ליעוד החזרת עובדים יינתן בארבע פעימות שוות בכל חודש בגין כל עובד זכאי, החל מהעובד הראשון שנקלט החל מהתאריך שנקבע, והוא ישולם החל מחודש יולי על משכורת של חודשים מאי ויוני. לאחר מכן ישולם המענק בגין כל חודש מיד לאחר תשלום המשכורת לעובד ולאחר דיווח לשירות התעסוקה על ידי העובד והמעביד.

שר האוצר מסר בעקבות אישור המתווה כי הוא "שמח לבשר על יציאתה לדרך של התוכנית לעידוד התעסוקה שגיבשתי". כץ הוסיף כי מדובר במענק "פשוט, ישים ואפקטיבי שנועד להחזיר למעלה ממיליון מובטלים לשוק העבודה מהר ככל האפשר במטרה להביא את המשק לצמיחה מהירה. מיד עם כניסתי לתפקיד נדרשתי לנושא באופן אינטנסיבי, מתוך הבנת הדחיפות שבקידום המענק לטובת המעסיקים והעובדים, ולטובת החזרת המשק לפעילות וצמיחה מהר ככל הניתן".

תגיות:משרד האוצראבטלהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה