חדשות בארץ

לקראת ריבונות? האוזר והנדל נפגשו עם השגריר פרידמן

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, נפגש עם חברי סיעת דרך ארץ, ודן עמם בחזון הנשיא טראמפ ובהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

(קרדיט תמונה: מתי שטרן, שגרירות ארצות הברית בירושלים)(קרדיט תמונה: מתי שטרן, שגרירות ארצות הברית בירושלים)
אא

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, נפגש היום (שלישי) עם חברי סיעת דרך ארץ, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, צבי האוזר, ושר התקשורת יועז הנדל. הפגישה התקיימה במסגרת היערכותו של הממשל האמריקני לקראת החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

בתום הפגישה בשגרירות האמריקנית בירושלים, מסרו שני חברי דרך ארץ: "סיימנו עתה פגישת עבודה חשובה עם שגריר ארצות הברית בישראל, ידידנו דיוויד פרידמן. שוחחנו על האתגרים באזור, על האינטרסים המשותפים, ודנו בחזון הנשיא טראמפ לשלום ובהחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן".

עוד צוין בהודעה, כי "השגריר הזמין את שר התקשורת הנדל לסבב פגישות מקצועיות בוושינגטון מיד כשהדבר יתאפשר. נמשיך לפעול בתפקידינו החדשים כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות".

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי תאריך היעד להתחלת תהליך הסיפוח הוא ה- 1 ביולי. בריאיון לכאן ב', דחה זוהר דברים שאמר שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (העבודה), לפיהם סיפוח חד-צדדי מנוגד לאינטרס הלאומי של ישראל: "הולך לקרות סיפוח. הולכת להיות הצבעה, גם בממשלה וגם בכנסת. לאחר שנעביר זאת בשלוש קריאות, סוף סוף נוכל לברך על המוגמר ולקבוע את העת ההיסטורית שכולם מחכים לה כבר הרבה מאוד שנים".

"כרגע אני יודע שיושבים על המפות, ומנסים להגיע להבנות סופיות עם הממשל האמריקני כדי שהדברים יבואו גם בהסכמתו", הוסיף זוהר. "מה שצפוי לקרות זו החלת ריבונות על כל היישובים היהודיים בארץ ישראל, ללא יוצא מהכלל".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר ראש הממשלה, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

תגיות:ארצות הבריתדיוויד פרידמןיועז הנדלריבונותצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה