חדשות יהדות

לכבוד החג: משלוח בשר כשר הגיע לדובאי – עבור הקהילה היהודית

לרגל חג השבועות, נחת בדובאי משלוח גדול של בשר כשר שהגיע מארצות הברית, ומיועד לחברי הקהילה היהודית הקטנה במקום

דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)דובאי (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ושמחת בחגך: משלוח מיוחד של בשר כשר הגיע בימים האחרונים מארצות הברית לדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות, והוא מיועד לחברי הקהילה היהודית במקום.

גורמים בקהילה מסרו לכאן חדשות, כי ארגזי הבשר הרבים שהגיעו יספיקו למשך חודש וחצי. הם הדגישו, כי למשלוח אין כל קשר לישראל. לדבריהם, "עד עכשיו הסתדרנו כמו פרטיזנים, כל אחד דאג לעצמו בעניין הבשר. לא היה משלוח בשר בסדר הגודל הזה, מעתה ברוך השם הכל השתנה".

עוד אמרו, כי "יש להוקיר טובה למספר יהודים יקרים שעמלו על כך, אבל כמובן שאינם חפצים ששמם יוזכר".

במקביל לסימני הנורמליזציה המתגברים בין מדינות המפרץ הסוניות לישראל, באיחוד האמירויות פועלים בשנים האחרונות להסביר פנים לתושבים היהודים המועטים המתגוררים במדינה הערבית. היהודית בדובאי מצומצמת למדי, אם כי היא חוזרת עשרות שנים אחורה. היא כוללת בעיקר אנשי עסקים, שבחלקם שומרים מסורת או דתיים.

בסוף 2018 נחשף לראשונה בית הכנסת הפרטי של חברי הקהילה, הממוקם בתוככי וילה באחד מאזורי המגורים המרכזיים. לבית הכנסת מגיעים מדי שבת ובחגים עשרות מתפללים, המקיימים חיים קהילתיים. בספטמבר 2019 דיווחו כלי תקשורת מקומיים, כי איחוד האמירויות מתכוונת להתחיל בבנייתו של בית כנסת רשמי, והוא צפוי לפתוח את שעריו בשנת 2022.

בשנה שעברה דווח על הקמתה של חברת קייטרינג כשרה בדובאי בשם Kosher Arabia, שהוקמה על ידי ראש הקהילה היהודית האורתודוקסית בדובאי, רוס קריל. קהל היעד אליו פונה החברה הינו אנשי עסקים יהודים רבים, המגיעים בתדירות גבוהה אל מדינות המפרץ השונות לרגל עסקיהם. ככל הידוע, עד עתה הסתפקה חברת ההסעדה באספקת מנות חלביות, ירקות ודגים.

תגיות:אוכל כשרדובאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה