חדשות בארץ

נתניהו דורש ממח"ש לחשוף את השוטרים ש"איימו בפומבי על ראש ממשלת ישראל"

ראש הממשלה דרש ממח"ש לפתוח ב"חקירה רצינית" לאיתור השוטרים שאיימו לכאורה בחקירה נוספת נגד נתניהו: "אי נקיטת אמצעים תקיפים לשם מניעתם תשגר מסר לציבור שדמו של ראש הממשלה הפקר ושאנשי המשטרה עומדים מעל החוק ומעל כל ביקורת"

נתניהו בבית המשפט המחוזי, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט המחוזי, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש היום (רביעי) מהמחלקה לחקירות שוטרים לאתר את הגורמים הבכירים בארגון ש"איימו בפומבי" עליו, ולהעמידם לדין. נתניהו אמר את הדברים בעקבות איום מרומז ששיגרו בכירים במשטרה, לפיו יתעלמו מה"לחצים" של אנשי נתניהו "גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגדו בתיק המניות שלו".

במכתב ששלח פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נכתב כי "ככל שהדברים אכן נאמרו, קשה להפריז בחומרתם", מאחר ש"מדובר באיום מפורש שנועד ליצור הרתעה מפני ביקורת בכלל ולהשתיק את דברי הביקורת של ראש הממשלה נגד קלקולים במשטרה בפרט". לטענת נתניהו, "איום זה שוגר בפומבי באופן ההולם עבריינים ולא אנשי משטרה".

נתניהו דרש לפתוח במיידית "בחקירה רצינית" כדי לחשוף מי עומד מאחורי הדברים, "ושתורו על העמדתו לדין". עוד נכתב כי "אי נקיטת אמצעים תקיפים לשם מניעתם תשגר מסר לציבור שדמו של ראש הממשלה הפקר ושאנשי המשטרה עומדים מעל החוק ומעל כל ביקורת – דבר שנוגד את מהות הדמוקרטיה".

בציטוטים שהובאו שלשום בחדשות 12 אמרו הבכירים כי הטענות של נתניהו נגד הפרקליטות והמשטרה "מופרכות ומעידות יותר עליו מאשר על החוקרים והפרקליטים". זאת, לאחר שבראשית השבוע נפתח משפטו של נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח בית המשפט, כשלצדו שרים בכירים מהליכוד, טען נתניהו כי החקירות נגדו "זוהמו ונתפרו", כי כתב האישום נגדו "מופרך ותפור" וכל מטרתו הוא להחליף את שלטון הימין. "גורמים במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם", טען.

באופן רשמי, זולת התגובה החריפה ששיגר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במשטרה טרם מסרו תגובה פורמלית לדברים החמורים שייחס להם ראש הממשלה. בניגוד למשטרה תחת רוני אלשיך, שנחשב למפכ"ל לעומתי לאנשי נתניהו, הארגון תחת מ"מ המפכ"ל מוטי כהן מצמצם חיכוכים מול משרד ראש הממשלה, ברקע העובדה כי כהן ממתין להחלטה האם ימשיך כמינוי קבוע. 

אולם, גורמים אנונימיים במשטרה מתחו ביקורת נוקבת על נתניהו ואמרו כי "מעולם לא היה כאן ראש ממשלה שניסה כך לנגח ולפגוע בצורה כל כך בוטה במערכת אכיפת החוק". הבכירים גם רמזו לחקירה אחרת – תיק המניות, במסגרתה חשוד נתניהו בניגוד עניינים עם בן דודו. "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה, והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם (החוקרים) יפעלו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד – אך כמו בחקירות הקודמות שלו, רה"מ לא יקבל שום הנחה", הוסיפו.

תגיות:משטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה