חדשות יהדות

הרבנית מבעלז: כך נושעתי, בחסדי שמיים, בפרי בטן

במכתב לאישה חשוכת ילדים, תיארה הרבנית מבעלז את התמודדותה האישית בשנות נישואיה הראשונות, בהן לא נפקדה בילדים, ועודדה אותה להתחזק ב'ויטמינים' רוחניים: "אמונה, ביטחון, שמחה, סבלנות, תפילה"

  • ח' סיון התש"פ
בית הכנסת בעלזא בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית הכנסת בעלזא בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הרבנית שרה רוקח, רעייתו של האדמו"ר מבעלזא, שיגרה לפני חג השבועות מכתב לאישה חשוכת ילדים, בו חשפה בפניה את התמודדותה האישית בשנות נישואיה הראשונות בהן לא נפקדה בילדים.

"מי עוד כמוני מבינה אותך מה שאת עוברת בחיים, כי אני גם כן הייתי במצבך כמעט 11 שנים", עודדה הרבנית בתחילת מכתבה את האישה. לאחר מכן סיפרה כיצד נושעה: "בזכות הויטמינים A,B,C,G,D – בזכות זה ברוך השם נושעתי".

הרבנית פירטה, כי כוונתה לויטמינים רוחניים: "A זה אמונה, B זה ביטחון, C זה שמחה, G זה סבלנות (ביידיש – געדולד), D זה דאווענען (מיידיש – תפילה)".

"ואם את תתחזקי בויטמינים האלו, ולא ח"ו להתייאש, גם כן בעזרת השם תיוושעי בקרוב", בירכה הרבנית. "בפרט השנה, שזו שנת תש"פ – תהא שנת פוריות – תזכי אי"ה לפרי בטן. בפרט בחג השבועות, שהקב"ה בירך את עצי הפירות, בזכות זה שיצאו ממך פירות טובים ומתוקים, ותזכי אי"ה לבנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות במהרה. ונעשה סעודת הודיה בברית או בקידוש, ואולי אפילו בתאומים, ונספר הכל בשמחה אי"ה".

תגיות:ברכהבעיות פוריותבעלז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה