חדשות בריאות

בן ה-22 שחלה בקורונה במצב קשה ללא מחלות רקע – החלים ושוחרר

אפיק סויסה אושפז בסוף מרץ בבית החולים אסותא באשדוד, עיר מגוריו. בעקבות החמרה ניכרת במצבו, הוחלט להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא הועבר לבית החולים איכילוב, וחובר למכשיר אקמו המחליף את פעולת הלב והריאה. בחודש שעבר, על אף השיפור במצבו, הוא עדיין נתמך במכונת לב ריאה

סוויסה ולוי פוגשים ביקיריהם באיכילוב (צילום: דוברות בית החולים איכילוב)סוויסה ולוי פוגשים ביקיריהם באיכילוב (צילום: דוברות בית החולים איכילוב)
אא

בן ה-22 שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, שוחרר היום (ראשון) מבית החולים תל השומר לאחר שהחלים מהנגיף. הצעיר, אפיק סוויסה, היה בין החולים היחידים בארץ שמצבם הוגדר קריטי, דבר החריג לכשעצמו לנוכח גילו הצעיר. מבית החולים נמסר כי במשך כחודש הוא היה מורדם ומונשם וחייו היו בסכנה, וכי "היום הוא משתחרר לביתו כשהוא בריא וכבר לא נושא את הנגיף".

סויסה אושפז בסוף מרץ בבית החולים אסותא באשדוד, עיר מגוריו. בעקבות החמרה ניכרת במצבו, הוחלט להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא הועבר לבית החולים איכילוב, וחובר למכשיר אקמו (ECMO) המחליף את פעולת הלב והריאה. בחודש שעבר, על אף השיפור במצבו, הוא עדיין נתמך במכונת לב ריאה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד"ר עדי נמרוד, אמר כי "כולנו תקווה שהמשך תהליך השיפור ימשיך, ונעשה כל מאמץ להחזירו לשגרת חייו הקודמים". לפני מספר שבועות הוא הועבר לבית החולים תל השומר לצורך שיקום.

בראשית החודש הודיע בית החולים איכילוב בתל אביב כי סויסה בן ה-22 ושמעון לוי בן ה-55, שני חולי הקורונה הקשים ביותר, יצאו לראשונה מהיחידה לטיפול נמרץ לחצר בית החולים ונפגשו עם משפחתם בליווי הצוות הרפואי.

אירית סויסה, אמו של אפיק, אמרה: "התרגשנו מאוד ופעם ראשונה עם המסכות ובחוץ. זה היה שוק. אין לי מילים כדי להביע את השליחות של הרופאים והאחיות שמצליחים להישאר ממוגנים שעות עם ציוד מגן כזה. אני מודה מאוד על כל התפילות של עם ישראל והנס הגדול שקרה לנו שקרה לנו כאן באיכילוב. בעזרת  ה׳ בקרוב כבר נראה אותו עומד על רגליו בריא ושלם".

ד"ר עדי נמרוד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי שליווה את מבצע הביקור יחד עם איריס ברמן, האחות האחראית של היחידה, אמר כי "לעיתים נפשם של המטופלים משתופפת קמעה וזה תהליך שמרחשת בהדרגה לאחר שהייה ממושכת של מצב מסכן חיים בטיפול נמרץ שמשול למעין 'בית כלא' מנוטר עמוס במכשירים מנוכרים וצפצופים מחרישי אוזניים במצב של דמדומים וחוסר ודאות קיום". נמרוד הוסיף כי "אנו הצוות המטפל חשים חובה לנטוע במטופלים תחושת אופטימיות ושיש אור בקצה המנהרה ולכן מטעינים אותם באנרגיה חיובית ואופטימית, ולצורך כך הוצאתי אותם מהאווירה הדחוסה של טיפול נמרץ אל האוויר הפתוח להיחשף לאור השמש וציוץ הציפורים - מעין לגימת חיים ואנרגיה להמשך הדרך".

תגיות:קורונהתל השומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה