חדשות בעולם

דיווח: טראמפ פונה לבונקר בבית הלבן – במהלך ההפגנות בוושינגטון

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו, כי הנשיא טראמפ הורד ביום שישי האחרון לבונקר תת-קרקעי בבית הלבן, לאחר שאנשי השירות החשאי חששו כי נשקפת סכנה לחייו בשל ההפגנות הסוערות מול המתחם. המחאות, שפרצו בעקבות מותו של האזרח השחור ג'ורג' פלויד וגלשו לאלימות, נמשכו גם הלילה ברחבי ארצות הברית

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פונה ביום שישי האחרון לבונקר תת-קרקעי בבית הלבן, לאחר שמאות בני אדם הפגינו מול המתחם. כך דיווחו הבוקר (שני) כלי תקשורת בארצות הברית. הצעד החריג ננקט על ידי אנשי השירות החשאי, שחששו כי נשקפת סכנה לחייו של הנשיא. טראמפ שהה במקום פחות משעה, יחד עם אשתו מלניה ובנו ברון.

המהומות בארצות הברית נמשכו גם הלילה, זה היום השישי ברציפות. הן פרצו לאחר שבשבוע שעבר הרג שוטר במיניאפוליס, מינסוטה, את ג'ורג' פלויד, אזרח שחור בן 46. השוטר פוטר מתפקידו, יחד עם שלושה מעמיתיו שהיו בזירה, והוגש נגדו כתב אישום באשמת רצח מדרגה שלישית.

המחאות, שהחלו במיניאפוליס, התפשטו למדינות שונות, והגיעו גם לוושינגטון הבירה. עשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות כדי להביע מחאה שקטה על מותו של פלויד, אך נרשמו גם תקריות אלימות רבות, שכללו הרס וביזה של חנויות ורכוש ציבורי. במספר מקרים אף נורו יריות לעבר שוטרים. כוחות המשמר הלאומי הופעלו ב- 17 מדינות ובוושינגטון הבירה כדי לסייע בפיזור ההפגנות. במהלך העימותים עשו הכוחות שימוש בירי של גז מדמיע וכדורי גומי. על עשרות ערים הוטל אמש עוצר לילי. למעלה מ- 4,000 מפגינים נעצרו עד כה. 

בתוך כך, טראמפ הודיע אמש בטוויטר על כוונתו להגדיר את ארגון השמאל הרדיקלי אנטיפה (Antifa) כארגון טרור. הנשיא חזר והאשים גורמים אנרכיסטים בליבוי המהומות האלימות, ותקף את כלי התקשורת בהפצת דיסאינפורמציה: "הם עושים כל שבכוחם כדי להצית שנאה ואנרכיה", כתב.

תגיות:מהומותארצות הבריתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה