חדשות בארץ

300 מיליון שקל: שרי האוצר והתיירות סיכמו על מתווה סיוע לענף התיירות

בתום פגישה עם נציגי המלונאים, סיכמו שר האוצר ישראל כץ ושר התיירות אסף זמיר על מתווה סיוע לענף התיירות והמלונאות בסך של 300 מיליון שקל: "שלב נוסף בהחזרת המשק וכלכלת ישראל לשגרה ולצמיחה"

בתי מלון בטבריה (צילום: Isaac Harari/FLASH90)בתי מלון בטבריה (צילום: Isaac Harari/FLASH90)
אא

שר האוצר ישראל כץ ושר התיירות אסף זמיר סיכמו היום (שני) על מתן סיוע לענף התיירות והמלונאות בסך של 300 מיליון שקל. הסיכום הושג לאחר פגישה שקיימו השניים עם נציגי המלונאים, ששטחו בפניהם את קשיי הענף עקב הירידה בתיירות הנכנסת, על רקע משבר הקורונה.

בימי פעילות רגילים, כ- 50% מהאורחים בבתי המלון הינם תיירים. בשל נתון זה, בתי המלון חווים קשיים תפעוליים מעבר לכלל ענפי המשק שהפסיקו את פעילותם עקב המשבר הבריאותי.

בהודעה משותפת של משרדי האוצר והתיירות, נאמר כי "משבר הקורונה עצר לחלוטין את כניסת התיירים לישראל כבר בתחילת מרץ. לאור העובדה שלא צפויים לשוב לישראל תיירים בהיקף משמעותי בחודשים הקרובים, סיכמו שר האוצר ושר התיירות להקצות תקציב לסיוע בהפעלת המלונות בעתיד גם ללא תיירות חוץ, ולבצע פעולות נדרשות בענף התיירות".

שר האוצר כץ אמר: "כחלק מתוכנית הסיוע למשק להתמודדות עם משבר הקורונה, סיכמנו על 300 מיליון שקל לסיוע לתיירות ולמלונאות, כפי שנעשה במשברים בעבר. התיירות מהווה חלק בלתי נפרד מהכלכלה הישראלית, ואני רואה בה חשיבות רבה. צעד זה מהווה שלב נוסף בהחזרת המשק וכלכלת ישראל לשגרה ולצמיחה".

שר התיירות זמיר הוסיף: "ענף התיירות כולו נמצא במשבר חמור בעקבות הקורונה, ותפקידנו לפעול במהירות האפשרית להחזירו למסלול ולסייע בשיקומו. אני מודה לשר האוצר ישראל כץ על הירתמותו המיידית לנושא".

בתגובה למתווה הסיוע שגובש, הודו בהתאחדות המלונות לשני השרים: "מלונאי ישראל מצפים לחזרה לעבודה תקינה, ואין לנו ספק כי זה גם רצון השרים והמשרדים".

בתוך כך, ועדת הכספים דנה היום בהגדלת תקציב המדינה לצורך תקציב סיוע למשבר הקורונה. מסקירה, שהוצגה בישיבה על ידי משרד האוצר, עלה כי ישראל היא אחת המדינות שנקטה בצעדי הסגר החמורים ביותר בעולם, וכי בעיצומו של הסגר כ- 20% של המשק בלבד תפקד וייצר. על פי נתוני האוצר, עד כה בוצעו 35.5 מיליארד שקלים מתוך 80 מיליארד השקלים שהוקצו למשבר בעבר. במשרד מעריכים, כי הצמיחה השלילית תגיע לאזור ה- 5%.

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, אמר: "אנחנו מבקשים לדעת מה עשיתם עם הכסף עד כה, מה אתם מתכננים לעשות עם 14 המיליארד שאתם מבקשים הלאה. ישנן בעיות רבות שדורשות טיפול, ואנחנו מבקשים לתת להם מענה. ועדת הכספים לא תהיה כספומט, שהממשלה תביא לכאן בקשות ונעביר להם את הכסף, מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים. נדרוש שיסבירו את החוק, את לוחות הזמנים ואת הפירוט, ושיינתן מענה לבעיות".

תגיות:ישראל כץאסף זמיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה