חדשות יהדות

"תודה על כל יום ויום": יקי אדמקר מספר על בתו, רננה חיה ז"ל

"בהתחלה חשנו קושי עצום וחוסר אונים מוחלט", משתף האב השכול, שליווה את בתו הרכה למנוחות בשבוע שעבר, "ואז קיבלתי את ההחלטה ששינתה את חיי"

  • ט' סיון התש"פ
(בעיגול: יקי אדמקר) (בעיגול: יקי אדמקר)
אא

בשבוע שעבר שכל יקי אדמקר, עיתונאי מוערך בוואלה, ערוץ הידברות ורדיו קול ברמה את בתו בת 4 החודשים, רננה חיה ז"ל. בראיון רווי אמונה שהעניק הערב (שני) ל'קול חי', מספר אדמקר על ההתמודדות, שהחלה עוד במהלך ההריון של רננה ז"ל, ועל הדרך בה הוא מתכנן להנציח את זכרה.

"הסיפור מתחיל עוד לפני שרננה ז"ל נולדה", פותח אדמקר את דבריו. "הגענו לבדיקה שגרתית לבי"ח הדסה עין כרם בירושלים, חשבנו שבתום הבדיקה חוזרים הביתה כרגיל. אבל למי שמנהל את העולם היו תוכניות אחרות".

"ישבנו בפני רופא חרדי ירא שמיים, ואני לא סתם מציין זאת", ממשיך אדמקר לשחזר את השיחה ששינתה את חייו. "הוא אמר לנו הכל בסדר לפי מה שהוא רואה. אבל אז הוא החל לזרוק משפטיים רפואיים על אפשרות של תסמונת קשה והוא אמר שאם החשד שלו הסביר יתקיים, המשמעות היא שתיוולד תינוקת שתוחלת החיים שלה לא יעלה על 12 חודשים".

"חזרנו הביתה. התייעצתי עם רבנים גדולים שאמרו שאפשר להמשיך הלאה", ממשיך אדמקר בדבריו, "אבל רעייתי אמרה לי חד משמעית והמשפט שלה חקוקה לי בראש ולא יוצא: 'לא רוצה לשמוע על יועצים רפואיים, ולא על בדיקות. הקב"ה החליט להוריד נשמה לעולם וזה לא משנה כמה זמן היא צריכה להיות פה, גם אם זה יהיה שעה, יומיים, או חצי שנה - אני רוצה להיות עם הנשמה הזו כמה שהקב"ה ירצה'".

יקי מספר שלאחר ההחלטה הלא קלה, הוא הלך להיוועץ עם הרב יצחק זילברשטיין, מחשובי פוסקי ההלכה בדורנו. "בשיחה עמו חשתי כמו אצל פסיכולוג, והוא אמר לי כך: 'תלך אחרי אשתך, אבל רק תוודא שיש לה את הכוחות הללו'".

כשרננה נולדה כפגה במשקל 1.900 ק"ג, קיבל יקי את ההחלטה, ששינתה את כל ההסתכלות שלו על המצב: "בהתחלה חשנו קושי עצום וחוסר אונים מוחלט. אין איך לעזור לה בשום דרך. הרופאים אומרים לך שיש ירידה בממדים וזה עניין של יומיים, גג שלושה. אז אמרתי לעצמי", משתף האב הגיבור, "או שאתה רודף אחרי הזנב של הגורל וחי באי שקט וחוסר מנוחה נפשית ואמונית".

"ואכן", ממשיך האב לשתף את הדרך בה התמודדו עם המתח  הבלתי נתפס, "כך הלכנו אני ורעייתי, על כל יום, ועל כל נשימה, אמרנו תודה להקב"ה, תודה על הנשמה שירדה לעולם לעשות את התיקון שלה במשך 4 חודשים".

"בדרך כלל אבא או אימא כשמאבדים את הילד שלהם, פתאום נפער חור גדול בחיים ויש קושי עצום", אומר האב השכול, ומוסיף: "אבל דווקא הפטירה של בתנו רננה חיה ז"ל גרמה לנו לשלוות הנפש, כי הקושי היה בקבלת ההחלטה אז".

עוד מוסיף יקי ומצטט את דברי הגמרא במסכת סוטה, שמציינת כי "יש נשמה שנגזר עליה להיות רק לרגע אחד בעולם הזה, כדי להגיע לעולם הבא".

בסוף השיחה משתף יקי את היוזמה, עליה חשב עם רעייתו במהלך ימי השבעה. "אנחנו רוצים להנציח את זכרה של רננה חיה ז"ל ולכתוב ס"ת שיוכנס אל היכל הקודש בבית כנסת חשוב לירושלים וזאת תהיה הנצחה של הנשמה הטהורה הזו", אומר האב.

תגיות:אמונהיקי אדמקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה