חדשות בעולם

טראמפ: "אני נשיא החוק והסדר, לא אהסס לשלוח צבא לרחובות"

נשיא ארצות הברית הודיע כי לא יהסס לשלוח כוחות צבא לרחובות כדי לדכא את המהומות, והאשים כי "אנרכיסטים מקצועיים" הם העומדים מאחוריהן: "אלו פעולות של טרור מקומי". כוחות משטרה השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר מפגינים סמוך לבית הלבן

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (בין שני לשלישי) כי לא יהסס לשלוח כוחות צבא לרחובות על מנת לדכא את המהומות הנמשכות על רקע מותו של ג'ורג' פלויד. "חובתי הראשונה והגבוהה ביותר כנשיא היא להגן על המדינה הגדולה שלנו ועל העם האמריקני. נשבעתי לקיים את חוקי אומתנו, וזה בדיוק מה שאעשה", אמר בפתח נאום לאומה האמריקנית שנשא בבית הלבן.

טראמפ הצהיר כי ממשלו מחויב לעשות צדק עם פלויד ומשפחתו, אבל הבהיר כי לא יאפשר את המשך מעשי האלימות וההרס. הוא האשים, כי "אנרכיסטים מקצועיים" ו"אספסוף אלים" הם שעומדים מאחורי ההשתוללות ברחובות: "אלו פעולות של טרור מקומי".

"אני נשיא החוק והסדר, ובן ברית של כל המפגינים השלווים", הוסיף טראמפ. "הקורבנות הגדולים ביותר של המהומות הם האזרחים שוחרי השלום בקהילות העניות שלנו. כנשיאם, אלחם כדי להגן עליהם. אלחם כדי להגן עליכם".

טראמפ הודיע, כי יגייס את כל משאבי הממשל הפדרלי, הצבאיים והאזרחיים, כדי לשים סוף להרס ולמעשי הביזה: "ארצות הברית צריכה ביטחון ולא אנרכיה, ריפוי ולא שנאה, צדק ולא כאוס. זו המשימה שלנו, ונצליח בה". הוא מתח ביקורת על מושלי מדינות וראשי ערים ברחבי ארצות הברית, שלדבריו נכשלו בהשלטת הסדר. הוא קרא להם לגייס את המשמר הלאומי כדי "לשלוט ברחובות" ולהחזיר את הסדר, והבהיר כי לא יהסס לשלוח כוחות צבא לכל מקום בארצות הברית בו יידרשו: "אפתור במהירות את הבעיה".

במהלך נאומו של טראמפ, כוחות משטרה השתמשו בגז מדמיע ובכדורי גומי כדי לפזר מאות מפגינים שהתאספו באזור. הנשיא הודיע, כי הוא שולח "אלפי חיילים חמושים וכוחות אכיפת סדר" לרחובות וושינגטון הבירה כדי להפסיק את מעשי הוונדליזם: "מי שמאיימים על חייהם ורכושם של חיים מפשע – ייאסרו ויועמדו לדין. מארגני הטרור הזה ייענשו בחומרה".

בתום נאומו, יצא טראמפ מהבית הלבן אל עבר כנסייה סמוכה, שניזוקה במהומות שלשום, והצטלם בכניסה אליה כשבידו תנ"ך. כוחות משטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפלס עבורו את הדרך למקום. המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, הגיב במתקפה חריפה נגד טראמפ: "הוא משתמש בצבא האמריקני נגד העם האמריקני. הוא ריסס מפגינים שלווים בגז מדמיע וירה לעברם כדורי גומי – בשביל תמונה. עבור ילדינו, עבור נשמת האומה שלנו – עלינו להביס אותו".

תגיות:מהומותארצות הבריתדונלד טראמפג’ורג’ פלויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה