חדשות בארץ

ניחום אבלים מפתיע: רבה של ירושלים מנחם את משפחת איאד אחלאק

הרב שטרן הגיע לניחום אבלים בבית הוריו של הצעיר בעל הצרכים המיוחדים, איאד אחלאק

  • י"א סיון התש"פ
הרב אריה שטרן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)הרב אריה שטרן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, הגיע אתמול (שלישי) לניחום אבלים במזרח העיר ירושלים, בבית הוריו של הצעיר בעל הצרכים המיוחדים, איאד אחלאק, שנורה למוות בשבת.

הרב הגיע לאוהל האבלים בשכונת ואדי ג'וז, כשאליו הצטרפו המשנה לראש העיר ירושלים חברת המועצה פלר חסן נחום, ויועצו לענייני ערבים של אריאל שרון ז"ל, אורי בורובסקי.

בכניסתם לכפר, נפגש הרב שטרן עם השייח איברהים אבו אל אווהא, משכונת ראס אל עמוד, ועם מוכתר הכפר סילוואן דאוד סיאם.

כאשר נכנס הרב לאוהל האבלים, הוא פתח ואמר כי הוא מגיע במסר של שלום ופיוס, הביע את כאבו על אבדן החיים של איאד אחלאק, שהיה ילד בעל צרכים מיוחדים, וציין כי הוא מתפלל שלא נצטרך נשק באזור ושלא תהיה שפיכות דמים.

אביו של איאד התרגש מאוד, הודה לרב וחברי המשלחת על בואם, בציינו: "כולנו רוצים לחיות יחד בשלום".

המשנה לראש עיריית ירושלים, פלר חסן נחום, ציינה "באתי לנחם את המשפחה והקשבתי יחד עם הרב הראשי לסיפורו של הילד המיוחד והרגיש. הכאב של אמא שמאבדת את בנה הוא בלי צבע או דת. עלינו לעשות הכל כדי למנוע מקרים טרגיים כאלה בעתיד".

לאחר הביקור, אמר הרב שטרן: "אני מבקש לגבות את מג"ב ירושלים על עבודת הקדושה למען ביטחונם של תושבי ירושלים, ויחד עם זאת להביע צער ותנחומים על מותו של איאד. סולידריות במקרה היא כזה מתבקשת מכל אחד מאיתנו, יחד עם גינוי ברור למעשה טרור".

כזכור, איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים, נורה למוות בשבת האחרונה בעיר העתיקה, לאחר שנחשד בשוגג כנושא נשק המתכוון לבצע פיגוע, איאד אל-חלאק היה בעל צרכים מיוחדים ועשה את דרכו בעת הפיגוע למרכז "אלוין" לבעלי צרכים מיוחדים כמדי בוקר, שוטרים שחשדו כי הוא נושא נשק, הורו לא לעצור אך הוא פתח במנוסה אל תוך חדר אשפה באזור, שם נורה למוות. מאוחר יותר התברר כי לא נשא חפץ מסוכן כלשהו. 

תגיות:ניחום אבליםהרב אריה שטרןאיאד אחלאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה