חדשות בארץ

קרעי לשר המשפטים: "האם תדרוש ממנדלבליט לפרסם הקלטותיו?"; ניסנקורן: "פייק ניוז"

בתשובה לשאילתה של חבר הכנסת שלמה קרעי, אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן כי הניסיונות לעורר מחדש את פרשת הרפז מהווים הכפשה חסרת בסיס: "טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים". קרעי: "האם אתה מתכוון לתת ליועמ"ש גם את תפקיד שר המשפטים אם ירצה בכך?"

ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עימות במליאה: שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) התייחס היום (רביעי) לפרסומים בתקשורת על הקלטות מנדלבליט-אשכנזי מפרשת הרפז. "טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים, ויחדלו מניסיונות הכפשה חסרי בסיס", אמר במליאת הכנסת בתשובה לשאילתה דחופה שהגיש חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד). "פייק ניוז יישאר פייק ניוז גם אם נחזור עליו מאה פעמים".

השאילתה של קרעי עסקה בנושא "אי מינוי ממלא פרקליט המדינה והעברת סמכויותיו ליועמ"ש". היא הוגשה לאחר שבג"ץ דחה שלשום עתירה נגד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקבל על עצמו באופן זמני את הסמכויות של ממלא מקום פרקליט המדינה. "האם אינך מודאג מכך שהיועמ"ש מחזיק בסמכויות התפקיד היחיד שיכול לבדוק לגביו?", נשאל ניסנקורן. "האם תדרוש מהיועמ"ש לפרסם הקלטותיו? תדרוש התפטרותו? תמליץ לפטרו?".

כזכור, העיתונאית איילה חסון חשפה לאחרונה ציטוטים מהקלטת שיחה, שנערכה לפני כעשור בין הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, לבין מנדלבליט, שכיהן אז כפרקליט הצבאי הראשי. מתוכן דבריה של חסון בחדשות 13, עלה כי מנדלבליט הבטיח לכאורה לאשכנזי לפעול לסגירת התיק נגדו בפרשת הרפז. בתשובה לשאילתה, הבהיר ניסנקורן כי יש לו אמון מלא ביועץ. הוא הדגיש כי "התנהלותו של מנדלבליט בפרשת הרפז נבדקה על ידי כל הגורמים המוסמכים. למיטב הבנתי, כל הקלטות הרלוונטיות למנדלבליט היו מוכרות לרשויות אכיפת החוק, והוא נחקר עליהן".

השר ציין, כי הבקשה להסרת צו איסור הפרסום על ההקלטות נדחתה על ידי בית המשפט העליון. לדבריו, השופטים בחנו את תוכן ההקלטות שלגביהן הוגשה הבקשה, וקבעו כי האינטרס בשמירה על הפרטיות גובר על האינטרס הציבורי בפרסום. "יתר על כן", הוסיף, "אחת ההקלטות הוגדרה על ידי רשויות אכיפת החוק כהאזנת סתר, וזאת גם ללא קשר לצו איסור הפרסום. הטענות שעולות לאחרונה בנוגע להקלטות לא נובעות מגילוי מידע חדש שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק".

"אני סבור כי טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים, ויחדלו מניסיונות הכפשה חסרי בסיס כלפי משרתי ציבור אשר עושים מלאכתם נאמנה", הצהיר ניסנקורן. "פייק ניוז יישאר פייק ניוז גם אם נחזור עליו מאה פעמים".

קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בתגובה לדברים, אמר קרעי לשר המשפטים: "אמרת שתהיה החומה של גורמי אכיפת החוק, חומה שתסתיר את אותם גורמים מאחורי צווי איסור פרסום. אנשים שחושבים שהם מעל החוק ומנסים להחליף את בחירת העם כשהיא אינה מוצאת חן בעיניהם באמצעות אכיפה בררנית. מי יהיה החומה של הציבור מפניהם? האם אתה מתכוון לתת ליועמ"ש גם את תפקיד שר המשפטים אם ירצה בכך? האם נכנסת לתפקיד כדי להיות יו"ר ועד העובדים של משרד המשפטים? מי יהיה יו"ר ועד העובדים של הציבור?".

בשאלת המשך התייחס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) לתחקיר שפורסם השבוע בכאן 11, ממנו עלה כי בשורת מקרים ישבו שופטי בית המשפט העליון בתיקים בהם יש להם ניגודי עניינים. בתשובה לדרישתו של סמוטריץ' לפרסם את רשימת ניגודי העניינים של השופטים, אמר ניסנקורן כי ישקול זאת: "אין ספק שכל מערכת, כמו גם המערכת המשפטית, יש בה טעויות. טעויות כאלה צריך ללמוד מהם וצריך שהם לא יישנו, ואני אפעל כמיטב יכולתי שהטעויות האלה לא יישנו".

תגיות:אבי ניסנקורןשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה