חדשות בארץ

אוחנה: "לא לנסות להביא לפה את מיניאפוליס, אנחנו במצב טוב יותר"

בתשובה להצעה לסדר, קרא השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, למליאה להתאחד סביב הקריאה "לא לאלימות נגד שוטרים, לא לאלימות נגד אזרחים". על הריגתו של איאד אל-חלאק: "האירוע נחקר, נבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות"

אוחנה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)אוחנה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, התייחס היום (רביעי) להריגתו בסוף השבוע של איאד אל-חלאק, הצעיר בעל הצרכים המיוחדים, כתוצאה מירי שוטרים במזרח ירושלים. בתשובה להצעה לסדר בכנסת, הביע השר את השתתפותו בצער המשפחה: "מדובר באדם מסכן, ללא ספק משפחה מסכנה. גם האירוע הזה נחקר, אז אני לא חורץ דין, אבל אפשר להגיד בביטחון שמגיע למשפחה הזו חיבוק".

"אנחנו מתכוונים במשטרת ישראל לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות", הוסיף אוחנה. "הזיהוי של בעלי מוגבלויות, האבחון, אם אפשר בשטח. כמובן אי אפשר לעשות הרבה בשטח, אבל אולי יש ניואנסים, אולי יש דברים שאפשר להבין, ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה. זה ייעשה במשטרה. יש פה עבודת מטה, ואני מתכוון לקדם אותה כדי שנראה כמה שפחות מקרים מהסוג הזה. אני חושב שיש מקום לפעול לחידוד והדגשת הנהלים בפני משטרת ישראל בעיסוק בבעלי מוגבלויות".

ההצעה לסדר, שהוגשה על ידי חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), עסקה בתקרית הירי בחודש שעבר בבית החולים תל השומר, במהלכה ירו מאבטחים למוות בתושב כפר עארה. בהתייחסו לאירוע, קרא אוחנה לכנסת להתאחד סביב הקריאה "לא לאלימות – לא לאלימות נגד שוטרים. לא לאלימות נגד אזרחים. מניסיוני, השוטרים פועלים, לפחות במקרים שאני ראיתי, במסגרת של הגנה עצמית".

"אם נקרא לציבור לא להתנהג באלימות אני מקווה שזה יפול על אוזניים קשובות, אבל לא לנסות להביא לפה את מיניאפוליס, את הפרעות והפוגרומים. אני משוכנע שאנו במצב טוב יותר", הצהיר השר.

תגיות:משטרת ישראלאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה