חדשות בארץ

גניבת הציוד מצאלים: צה"ל והמשטרה סיכמו להדק את הפיקוח

בעקבות גניבת הציוד הצבאי מבסיס צאלים ותקיפתם של חיילים על ידי בדואים, סיכמו סגן הרמטכ"ל וסגן המפכ"ל להדק את הפיקוח באזור בסיסי צה"ל בדרום הארץ. אלוף במילואים גיא צור, לשעבר מפקד בסיס צאלים: "התפקיד לאכוף את החוק הוא של המשטרה"

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, וסגן המפכ"ל, ניצב אלון אסור, שוחחו הבוקר (רביעי), בעקבות אירועים רבים של גניבה וניסיונות גניבה שאירעו בשטחי אש ואימונים של צה"ל על ידי אזרחים ישראליים.

שיחתם של זמיר ואסור התקיימה בעקבות התקרית החמורה בתחילת השבוע בבסיס צאלים בדרום, במהלכה הותקפו חיילים על ידי בדואים שנתפסו על ידם בניסיון לגנוב ציוד צבאי. בהודעה משותפת של צה"ל והמשטרה, נאמר: "השניים ציינו כי יש להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה המשמעותי בין הגופים, כפי שנעשה עד כה, ולייצר פתרונות נוספים למניעת עבירות חמורות מסוג זה".

"סגן הרמטכ"ל ציין את תפקודם של קציני צה"ל בהיבט המבצעי באירוע המורכב שאירע, במהלכו חתרו לסיכול ניסיון הגניבה וניסו למנוע אותה בטרם הועבר הטיפול למשטרת ישראל. השניים סיכמו כי יהודק הפיקוח באזור בסיסי צה"ל בדרום הארץ, במטרה למנוע את הגניבות והסיכון הטמון בהן, בפרט על ידי מאמצי מניעה לצד פעילות אכיפת נחושה ובלתי מתפשרת בהובלת המשטרה מול העבריינים עד למיצוי הדין עמם".

כזכור, בעקבות החשד שהתעורר אצל החיילים כי הבדואים מנסים לגנוב ציוד, הם החלו במרדף אחריהם ברכב צבאי. אלא שבתוך זמן קצר הצטרפו לעימות בדואים נוספים, חבריהם של הגנבים. בסרטון שהופץ ברשת, נראה הג'יפ הצבאי נוסע על הכביש כשהוא מוקף מצדדיו ב- 5 ג'יפים אזרחיים, שצפרו לו ללא הפסק. בהמשך התיעוד נראו הבדואים מחוץ לרכביהם, סמוך לכפר הבדואי ביר הדאג', כשהם מתעמתים מקרוב עם החיילים, מתקיפים אותם באופן מילולי ואף מגיעים עמם למגע פיזי מאיים. אחד החיילים, שחש במהלך העימות בסכנה, ביצע ירי באוויר.

בכאן ב' נחשף בצהריים, כי במהלך אימון מילואים בחודש מרץ, סמוך לבסיס צאלים, נגנב ציוד לחימה בשווי של כ- 400 אלף שקלים. על פי הדיווח של כרמלה מנשה, בעקבות התחקיר הודחו אנשי מילואים מתפקידיהם: מפקד פלוגה בדרגת רב סרן, מפקד מחלקה בדרגת סרן ושני לוחמים. שלושה לוחמים נוספים ננזפו.

האלוף במילואים גיא צור, לשעבר מפקד בסיס צאלים, אמר הבוקר כי תופעת הגניבות מבסיסי צה"ל קיימת כבר עשרות שנים. "צה"ל הוא הקצה של הבעיה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כשאתה לא מטפל בבעיה בצורה משמעותית, הקצה מאותגר. הבעיה היא המשילות שלנו שם. זה אזור של כנופיות, שבמשך שנים עושות מה שהן רוצות. לא כל הבדואים בעייתיים, אבל זו תופעה רחבה מאוד. התפקיד לאכוף את החוק הוא של המשטרה".

"כשזה מגיע לקצה של בסיס בדרום הארץ, צה"ל צריך  למנוע את הגניבות האלו, וזה מחדל שלא מצליחים לעשות זאת", הצהיר צור. "הדרך הנכונה היא למנוע, לאבטח את הבסיסים הכי טוב שאפשר, ולפעול על פי הוראות החוק – לבצע הליך מעצר חשוד ולעצור את הגנבים. זו תופעה מאוד נרחבת, שכדי למנוע אותה צריך להשקיע הרבה מאוד משאבים וכוח אדם. המעגלים הרחבים צריכים לטפל בסוגיה, ולא להשאיר לצה"ל להתמודד עם האתגר".

תגיות:משטרת ישראלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה