חדשות בארץ

המסר של דרעי לראשי ההתיישבות: יש סיכונים בעסקת המאה, אשוחח עם נתניהו

דרעי אמר לראשי ההתנחלויות כי הטענות שהציגו בפניו היו "מבוססות ודורשות התייחסות רצינית" ובכוונתו להעלות את "הנקודות" הללו בפני ראש הממשלה, במטרה להגיע עמם להסכמה. הוא הוסיף, "דלתי הייתה ותהיה פתוחה בפני ההתיישבות ובכוחות משותפים ובעזרת ה׳ נפעל לחזק את אחיזתנו בכל רחבי ארץ ישראל"

דרעי, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי נפגש היום (רביעי) בלשכתו עם נציגי מועצת יש"ע, שהציגו בפניו את חששותיהם ממפת הריבונות המסתמנת מתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לפי מועצת יש"ע, הנציגים סקרו "בפירוט רב" את הקשיים הרבים, לדבריהם, שהיא טומנת בחובה. בהודעת המועצה נאמר כי הפגישה באה יממה לאחר פגישה אחרת שקיימו ראשי המועצות ביהודה ושומרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחת מפגישות רבות שמקיימת מועצת יש"ע באחרונה עם שרים וחברי כנסת "במטרה לשמור על האינטרסים ההתיישבותיים ושל מדינת ישראל במפת הריבונות".

לפי מנהיגי ההתיישבות, דרעי אמר להם בשיחה כי במשך כל השנים ניהל ראש הממשלה את החזית המדינית "בצורה חכמה ותמרן בכישרון רב בין כל האילוצים והלחצים", וכי "נוצרה כעת הזדמנות היסטורית מול האמריקאים להחלת הריבונות ללא התניה מוקדמת". לצד זאת, דרעי הדגיש כי "יש מחירים וסיכונים בתוכנית".

ראשי מועצת יש''ע בפגישה עם דרעי, היום (צילום: דוברות המועצה)ראשי מועצת יש''ע בפגישה עם דרעי, היום (צילום: דוברות המועצה)

דרעי אמר לראשי ההתנחלויות כי הטענות שהציגו בפניו היו "מבוססות ודורשות התייחסות רצינית" ובכוונתו להעלות את "הנקודות" הללו בפני ראש הממשלה, במטרה להגיע עמם להסכמה. "דלתי הייתה ותהיה פתוחה בפני ההתיישבות ובכוחות משותפים ובעזרת ה׳ נפעל לחזק את אחיזתנו בכל רחבי ארץ ישראל", הוסיף.

במהלך הפגישה הוצגו בפני השר דרעי "הקווים האדומים" של מועצת יש"ע, שהתקבלו בהחלטת המועצה לפני מספר שבועות ובהם הכרה בכל הישובים ברצף ישראלי, מניעת הקפאת בניה, שמירה על כבישים ותשתיות, והתנגדות למדינה פלסטינית.

יו"ר מועצת יש"ע, דויד אלחייני, אמר בתום הפגישה הודה לדרעי, אותו כינה "ידיד ההתיישבות", על "שקיבל אותנו לפגישה החשובה הזאת".  הוא הוסיף כי "לנו, כראשי הרשויות באזור, יש אחריות עצומה כלפי התושבים שלנו כלפי כל הציבור במדינת ישראל. לכן, נפגשנו עם השר דרעי כדי להציג את הסיכונים שהמפה הזאת מביאה ולומר שאסור להסכים למדינה פלסטינית. שמחתי לשמוע מהשר דרעי שהוא יסייע לנו לתקן את העיוותים במפה ואת הסעיפים הבעייתיים במתווה כולל מתן תאריך פג תוקף למתווה".

בפגישה נכחו יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אריה עופרים יהודה אלבוים, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון הרב הלל הורוביץ, מזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וצוות השר.

תגיות:אריה דרעימועצת יש"עסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה