חדשות בארץ

אבוטבול עונה לשקד: מתיימרת לייצג את הציונות הדתית בזמן שהיא ריסקה אותם

אבוטבול אמר בריאיון לכאן ב' כי שקד "מתיימרת לייצג את הציבור הדתי לאומי, לאחר שהיא ונפתלי בנט ברחו מהציונות הדתית וכמעט ריסקו אותם בבחירות הראשונות". לדבריו, לגוש החרדים 16 מנדטים, ומשכך "אנחנו לא צריכים להצטדק על התפקידים שקיבלנו"

אבוטבול ודרעי, ב-2018 (צילום: פלאש 90)אבוטבול ודרעי, ב-2018 (צילום: פלאש 90)
אא

חסר הכנסת משה אבוטבול מש"ס תקף היום (רביעי) בחריפות את יו"ר ימינה איילת שקד, אחרי שכינתה את המהלך להעברת השליטה על הוועדה למינוי דיינים לש"ס "חרפה". אבוטבול אמר בריאיון לכאן ב' כי שקד "מתיימרת לייצג את הציבור הדתי לאומי, לאחר שהיא ונפתלי בנט ברחו מהציונות הדתית וכמעט ריסקו אותם בבחירות הראשונות". לדבריו, לגוש החרדים 16 מנדטים, ומשכך "אנחנו לא צריכים להצטדק על התפקידים שקיבלנו", בעוד ש"הם (ימינה -א"פ) החליטו להישאר באופוזיציה – שיבושם להם".

עד כה הוועדה למינוי דיינים הייתה בידיה של הליכוד, שהיוותה גורם מאזן בין החרדים לציונות הדתית בקרבות על מינוי חברי בתי הדין הרבניים. שר המשפטים מכהן על פי חוק כיושב ראש הוועדה, אך בממשלה ה-34, בה כיהנה שקד כשרת המשפטים, הועברו כל סמכויותיה בעניין זה לשר יובל שטייניץ מהליכוד, והשבוע החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את ראשות הוועדה לשר הדתות הרב יעקב אביטן מש"ס, מה שהוביל לתסכול רב בציונות הדתית.

שקד פנתה שלשום בנאום במליאה לשרה ציפי חוטובלי מהליכוד, אותה האשימה באי-דאגה לצרכי המגזר שעליו היא נמנית. "כמה אני בקמפיין הבחירות דיברתי בפני הציונות הדתית והסברתי שאם לימינה לא יהיה כוח פוליטי, נתניהו ייקח את מה שחשוב לנו וייתן אותו לחרדים. והשרה חוטובלי, את כנציגת הציבור הולכת שולל את ציבור הציונות הדתית כי אמרת להם ‘אל תדאגו אני אדאג לצינות הדתית'''.

שקד הוסיפה: "איך את נותנת שראשות הוועדה למינוי דיינים תעבור לידי החרדים? איך את עושה את זה? חרפה! אין לי מילה אחרת". בהמשך היא התעמתה עם הח"כים משה אבוטבול וינון אזולאי מש"ס, שזעמו על דבריה. "יש לך עזות מצח לבוא פה ולדבר על החרדים? את יודעת כמה אנחנו הוגנים איתך, אנחנו אלה שדואגים לכם", צעק אזולאי מהיציע. אבוטבול אמר כי "אין לדתיים הלאומיים מה לדאוג כי שר הדתות הרב יעקב אביטן מקובל על כל המגזרים והוא יעמוד בראש הוועדה למינוי דיינים כך שחלקם לא יגרע".

תגיות:איילת שקדמשה אבוטבולהוועדה לבחירת דיינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה