חדשות בריאות

משרד הבריאות יחל שבוע הבא בבדיקות סרולוגיות ל-70 אלף נדגמים

אתמול פורסם כי בהסתמך על סקר סרולוגי מדגמי ראשון בישראל, שיעור החשיפה בישראל לנגיף הקורונה עומד על כ-2.5% מהאוכלוסייה, המהווים 200 אלף נדבקים – פי עשרה ויותר ממספר החולים הרשמי. לפי הערכות החוקרים, רובם המובהק לא גילה תסמינים, אך מאחר שנוגדני הנגיף אותרו בדמם, ניתן לקבוע כי הוא הנגיף היה בגופם

בדיקות קורונה (צילום: פלאש 90)בדיקות קורונה (צילום: פלאש 90)
אא

החל מהשבוע הבא יתחילו קופות החולים במערך הבדיקות הסרולוגיות בכל הארץ בקרב 70 אלף נבדקים ראשונים – כך הודיע הערב (רביעי) משרד הבריאות. לפי המשרד, כבר היום החל מבצע בדיקות סרולוגיות בבני ברק באמצעות מד"א, ובהמשך יוכלו להיבדק עוד "עשרות אלפי אזרחים", כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

אתמול פורסם כי בהסתמך על סקר סרולוגי מדגמי ראשון בישראל, שיעור החשיפה בישראל לנגיף הקורונה עומד על כ-2.5% מהאוכלוסייה, המהווים 200 אלף נדבקים – פי עשרה ויותר ממספר החולים הרשמי. לפי הערכות החוקרים, רובם המובהק לא גילה תסמינים, אך מאחר שנוגדני הנגיף אותרו בדמם, ניתן לקבוע כי הוא הנגיף היה בגופם.

בדיקה סרולוגית (בדיקת נוגדנים) נועדה להביא לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים. הבדיקה משמשת לאבחון מחלות ומצבים רפואיים שונים. בדיקה סרולוגית מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הבדיקות הסרולוגיות הן "כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל", שיאפשרו להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה "אם חלילה יתפרץ". אדלשטיין הודה לקופות החולים שנרתמו ל"משימה הלאומית" ואמר כי הוא "בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".

מנכל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, הוסיף: "הכוח היחסי של מדינת ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים שלנו". לדבריו, היתרונות של קופות החולים הן בעובדת היותן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר, הן בעלות היכולת הטובה ביותר בקהילה לביצוע סקרים ומדגמים רפואיים, "ואני יודע שהבדיקות שהן יעשו ישמשו אותנו כמדינה ואת העולם כולו בהתמודדות למול המחלה".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, ציינה כי מטרת הבדיקות הסרולוגיות לשקף הימצאות נוגדנים לווירוס הקורונה באדם וכך לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסייה.

תגיות:קורונהמשרד הבריאותקופות חוליםבדיקות סרולוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה