חדשות בארץ

דיווח: גנץ השעה צו שמנע העברת משכורות למחבלים

על פי הדיווח בכאן ב', שר הביטחון בני גנץ החליט להשעות למשך 45 ימים את הצו, הפועל נגד בנקים פלסטיניים דרכם מועברות משכורות למחבלים ולמשפחותיהם

בנק בעזה (צילום: Wissam Nassar/Flash90)בנק בעזה (צילום: Wissam Nassar/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ החליט להשעות צו של מפקד פיקוד המרכז, שנועד לפעול נגד בנקים פלסטיניים באמצעותם מועברים תשלומי משכורות למחבלים פלסטיניים שביצעו פיגועי טרור ולבני משפחותיהם. כך חשף הבוקר (חמישי) גל ברגר בכאן ב'.

מדובר בצו עליו חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, בעקבות החלטה שקיבל בעניין שר הביטחון הקודם, נפתלי בנט. הצו הושעה למשך 45 ימים, והודעה על כך נמסרה אמש לרשות הפלסטינית.

לאחר כניסתו של הצו לתוקף, לפני כחודש, בנקים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית הקפיאו וסגרו חשבונות בנק של מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל, ושל משפחות מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים, זאת מחשש שייחשפו לתביעות ולסנקציות בינלאומיות.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הגיב בחריפות על הפרסום. "בעברית פשוטה: כשהייתי שר ביטחון דאגתי שנוציא צו, שאוסר על בנקים פלסטינים להעביר תשלומים חודשיים לרוצחי ישראלים", כתב בטוויטר. "בנק שיעביר 'יסומן' וייפגע אנושות. הבנקים הפלסטינים הפסיקו להעביר תשלומים לרוצחים. זה הטריף את משפחות הרוצחים. הרשות הפלסטינית לחצה על נתניהו-גנץ להקפיא את הצו, והם הקפיאו".

מימינה נמסר, כי "ממשלת נתניהו-גנץ העניקה הבוקר רוח גבית אדירה לטרור הפלסטיני. הממשלה אישרה לרשות הפלסטינית להעביר כספים למחבלים רוצחים ולבני משפחותיהם. בלחץ הרשות הפלסטינית, הם השהו את הצו שהוציא שר הביטחון הקודם נפתלי בנט".

גורמים ביטחוניים בישראל אישרו כי הצו אכן הושעה, בהמלצת גופים שונים במערכת הביטחון. הם ציינו, כי ההשעיה נועדה לבחון מחדש את משמעויותיו של הצו ואת יעילותו, על רקע הרגישות והמתיחות בשטח, ולבדוק האם ניתן למנוע את העברת הכספים לטרוריסטים באמצעים אחרים.

שלשום דווח בכאן חדשות, כי ישראל הפסיקה בחודשים האחרונים את קיזוז משכורות המחבלים מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית, וזאת בניגוד לחוק שעבר בכנסת ב- 2017. חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד), אחד מיוזמי החוק, אמר בתגובה כי "החוק איננו המלצה, החוק מחייב. מדובר על כ- 700 מיליון שקלים שהרשות הפלסטינית העבירה למחבלים. כספים למחבלים הם דלק למכונת הטרור נגד ישראל. המלחמה בכספים היא מלחמה בטרור".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי העיכוב בקיזוז כספי המיסים לא נבע משינוי בגישה: "נפעל בהתאם לחוק".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה