חדשות בארץ

בחסדי שמיים: טבעת נשלפה מהוושט של ילדה בת 6, חייה ניצלו

שירה שמחה סוויסה בת ה- 6 הובהלה לבית החולים זיו בצפת, לאחר שבלעה בגן הילדים טבעת משובצת באבני חן. הטבעת נתקעה בוושט שלה, ונשלפה בהצלחה בפעולת גסטרוסקופיה שבוצעה בהרדמה כללית בחדר ניתוח

  • י"ב סיון התש"פ
(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)
אא

חייה של שירה שמחה סוויסה בת ה-6 מצפת ניצלו השבוע, בחסדי שמיים, במרכז הרפואי זיו, לאחר שהגיעה אליו כשטבעת משובצת באבני חן אותה בלעה נתקעה בוושט שלה.

על פי המידע שנמסר לצוותים הרפואיים בבית החולים, שירה בלעה את הטבעת שמצאה בגן הילדים בו היא מתחנכת. לאחר שחשה כאבים באזור החזה היא הובהלה לזיו. צילומים שבוצעו לה הראו כי הטבעת נתקעה בוושט, והוחלט לבצע פעולת גסטרוסקופיה בהרדמה מלאה כדי להוציאה. בשל העובדה שהטבעת חתוכה, נדרשה תשומת לב גדולה יותר ורמת דיוק גבוהה, על מנת שלא לפצוע את הנתיב החוצה.

את הפעולה, שנעשתה בהרדמה כללית ובחדר הניתוח, ביצע רופא גסטרו ילדים של בית החולים, ד"ר ביאן הינו. הילדה אושפזה להשגחה במשך הלילה, ושוחררה למחרת לביתה.

לדברי ד"ר הינו, "ילדים בולעים גופים זרים שונים, אבל יש כמה שדורשים התייחסות מיוחדת והוצאה אנדוסקופית מיידית כשהם בטווח השגה. במקרה הזה, הילדה בת ה- 6 בלעה טבעת שנתקעה בוושט, ולכן נדרשה הוצאה אנדוסקופית בהרדמה כללית בחדר. על ההורים והמטפלים מוטלת החובה לשמור היטב על ילדיהם מסכנות אלו".

תגיות:טבעתניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה