חדשות בארץ

ח"כ זוהר: החיכוכים בין הליכוד וכחול לבן עלולים להוביל לפירוק הממשלה

על רקע חילופי המהלומות המילוליות בין נציגי הליכוד וכחול לבן, קרא יו"ר הקואליציה מיקי זוהר להרגעת הרוחות: "אם התהליך יתמשך, תגיע ההידרדרות, ויהיה מאוד קשה לעצור אותה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הזהיר היום (חמישי) כי המשך החיכוכים בין כחול לבן ומפלגתו עלול להוביל לפירוק הממשלה. "נכון להיום, כל הוויכוחים הציבוריים לא פוגעים בקואליציה, לא מסכנים אותה ולא מערערים אותה אפילו בקצת", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "אבל אני יכול להגיד – ואמרתי זאת גם לבני גנץ: אם התהליך הזה יתמשך, בסופו של יום תגיע ההידרדרות, וכשמתחילה הידרדרות – מאוד קשה לעצור אותה".

"הקו שאני מזהה, שמתחיל להתעצם, של תקיפות הדדיות בינינו לבין כחול לבן, מסכן את שלמות הקואליציה ויכול להביא חלילה לפירוק הממשלה", הצהיר זוהר. "אני קורא לכל הצדדים להרגיע את המשחק, להסתכל לאזרחי ישראל בעיניים ולדאוג אך ורק לאינטרסים שלהם ולא לאגו האישי של כל אחד ואחד מאיתנו".

מאז הושבעה ממשלת אחדות באמצע החודש שעבר, נרשמו חילופי מהלומות מילוליות לא מעטים בין נציגי הליכוד וכחול לבן. כך, לדוגמה, 'עקצו' אתמול בכחול לבן את שרת התחבורה מירי רגב ואת שרי הליכוד, כשכתבו בטוויטר: "לראשונה זה שנים, כולם מבינים שיש אוזן קשבת במשרד התרבות, בהובלת שר התרבות והספורט חילי טרופר. וזה לא רק שם, זה בכל משרד ממשלתי בו אנשי כחול לבן התיישבו. מחויבים לציבור, עובדים למען הציבור".

ה'עקיצה' כלפי רגב באה ברקע הריאיון שהעניקה בסוף השבוע שעבר ל"ידיעות אחרונות", בו אמרה כי יו"ר כחול לבן אינו בשל עדיין לתפקיד ראש הממשלה. רגב, שסיימה קדנציה סוערת במשרד התרבות, מיהרה להגיב: "כחול לבן, תפתחו את האוזניים. גם מסע החנופה לבייס שלכם לא ישנה את העובדות. לא תוכלו למחוק את המהפכה שהבאתי לעולם התרבות בישראל, עליה יעידו מאות הרשויות ומוסדות התרבות שפרחו בתקופת כהונתי אחרי שהודרו מעוגת המשאבים לאורך שנים. מקווה שבמשרד התרבות תהיה עשייה מעבר לגזירת הסרטים של הפרויקטים שהובלתי. קצת צניעות וענווה לא תזיק לכם״.

שלשום קרא שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, לראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוש מהשר דודי אמסלם להתנצל על דבריו במליאה, בהם תקף את התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה. במכתב ששלח לנתניהו ולגנץ, כתב שי: "לאור התבטאויותיו הלא ראויות אמש מעל בימת הכנסת, בעת ששימש כשר המייצג את הממשלה בתשובתה להצעות אי אמון בכנסת, הנני מבקש מכם לדרוש מהשר אמסלם לחזור בו מדבריו הקשים נגד משטרת ישראל ושומרי הסף במדינת ישראל, או – אם חלילה לא יסכים לעשות כן – לשקול להציע לו להשתחרר מתפקידו ולמנות שר אחר לתפקיד החשוב והייצוגי הזה".

בתגובה למכתבו של שי, כתב אמסלם בטוויטר: "לא עדכנו אותי שמונה שר לחלוקת ציונים לשרים אחרים. אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר ולא ילמדו אותי הלכות נימוסין. אמשיך להתבטא ולהגיד את כל אשר על ליבי, ללא פחד וללא מורא. תודה".

תגיות:הליכודמירי רגבכחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה