חדשות בריאות

בשל העלייה בתחלואת הקורונה: פתיחת הרכבת צפויה להידחות

משרד התחבורה מגבש מתווה חדש לחידוש תנועת הרכבות, לפיו רכישת הכרטיסים תתבצע מראש באמצעות אפליקציה ייעודית, ומספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל- 650. שרת התחבורה מירי רגב: "ייתכן ונידרש לדחות את הפעלת הרכבת מיום שני ליום רביעי". בסוף השבוע אובחנו 160 קורונה נוספים

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, פתיחתה מחדש של הרכבת – שתוכננה להתבצע מחר (שני) – צפויה להידחות. על פי הדיווח של קרן מרציאנו, אמש בחדשות 12, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מגבש מתווה חדש לפתיחה, לפיו רכישת הכרטיסים תתבצע מראש באמצעות אפליקציה ייעודית, ומספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל- 650.

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה אמש לעיכוב הנוסף הצפוי בחידוש פעילותה של הרכבת. "אני יודעת שיש ציפייה לפתיחת הרכבת ביום שני", כתבה בפייסבוק, "אך עם זאת הרחבת התחלואה מחייבת אותנו לשמור על בריאות הציבור, במקביל להפעלת התחבורה הציבורית. לכן אני פועלת בימים האחרונים מול רכבת ישראל על מנת למצוא פתרונות, שימנעו את הצפיפות ויאפשרו לנו לפקח על תנועת הנוסעים ברכבת".

"ישנם מספר פתרונות, בין היתר, בוואוצ'רים שיוזמנו מראש על ידי הנוסעים באמצעות אפליקציה", ציינה רגב. "נושא שנבחן כאמור בשעות אלו. ייתכן ונידרש לדחות את הפעלת הרכבת מיום שני ליום רביעי, על מנת לוודא את היערכות הציבור לשימוש באפליקציה החדשה להזמנת הוואוצ'רים".

כזכור, ביום חמישי האחרון סיכמו רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין על חידוש תנועת הרכבות. אלא שההחלטה כפופה לאישורו של המטה לביטחון לאומי (מל"ל), שטרם נתן את הסכמתו למהלך. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל היום.

על פי נתוני משרד הבריאות, בסוף השבוע נרשם זינוק בתחלואת הקורונה, כשלרשימת החולים נוספו 160 בני אדם. על פי העדכון האחרון, שפורסם אמש, בישראל ישנם 2,407 חולי קורונה פעילים, מתוכם 103 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 29 חולים מוגדר קשה, ביניהם 21 מונשמים. הנגיף גבה שלושה קורבנות נוספים, ובכך עלה מניין הקורבנות ל- 295. מתחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 17,752 נדבקים, מתוכם החלימו 15,050.

משרד החינוך עדכן אמש, כי מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בקורונה עלה ל- 330. מבין החולים, 184 הם מירושלים, כאשר יותר מ- 80% – 148 מתוך 184 – קשורים להתפרצות הקורונה בתיכון הגימנסיה העברית בעיר. עד כה דווח על 106 מוסדות חינוך שנסגרו ברחבי הארץ בעקבות אבחון חולי קורונה, ולמעלה מ- 16,300 תלמידים ומורים נכנסו לבידוד מניעתי.

בתוך כך, עיריית שדרות הודיעה על סגירת בית הספר היסודי "הרא"ה" בעיר, לאחר שנתגלה בו חולה קורונה מאומת. כ- 350 תלמידי בית הספר ועובדיו נכנסו לבידוד, ויעברו בדיקות לאבחון קורונה.

עוד נמסר מהעירייה, כי בבית הספר המקיף הכללי בעיר על שם גוטוירט אובחנו עד כה 9 חולים. בשלב זה, בית הספר סגור עד ליום ראשון הבא. בבית הספר היסודי "תורני מדעי" אובחן חולה אחד, ועקב כך תלמידי כיתות א'-ג' נכנסו לבידוד. תלמידי כיתות ד'-ו' לא שבו הבוקר ללימודים, עד לקיומה מחר של הערכת מצב עירונית. בית הספר "מדעים אלון", שתלמידיו נשלחו לבתיהם ביום חמישי האחרון, יישאר סגור עד לקיום הערכת המצב.

תגיות:מערכת החינוךרכבת ישראלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה