חדשות בעולם

טראמפ הורה למשמר הלאומי לצאת מוושינגטון כי "המצב תחת שליטה מושלמת"

עד כה נעצרו יותר מ-2,000 מפגינים בעיר במהלך עשרת ימי המחאה. בניו יורק, אלפים השתתפו במחאה ההמונית שנמשכה גם הלילה בעיר. בצעד שנראה כשינוי מדיניות מובהק, השוטרים ליוו את המפגינים אך נמנעו מלהגיע עמם לעימותים

שוטרים על רקע הבית הלבן (צילום: AFP)שוטרים על רקע הבית הלבן (צילום: AFP)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אחר הצהריים (ראשון) כי הורה למשמר הלאומי להסיג את כוחותיו מוושינגטון הבירה, משום "שהמצב תחת שליטה מושלמת". טראמפ הוסיף בחשבון הטוויטר שלו כי יחליט על החזרת החיילים לריסון ההפגנות נגד רצח הצעיר השחור ג'ורג' פלויד – "אם יהיה צורך בכך".

מאז פרצו ההפגנות נגד הגזענות ברחבי ארצות הברית החליט טראמפ לנקוט קו תקיף ביותר נגדן, לאחר שעבורו הן נתפסו כאיום ישיר עליו ועל מדיניות ממשלו בתקופת בחירות. הוא כינה את עצמו נשיא של "חוק וסדר" וקרא למושלי המדינות "לשלוט על הרחובות", כאשר בשיא הוא אף איים להשתמש בחוק היסטורי מ-1807 המקנה לו סמכויות להורות לצבא ארה"ב להתערב בעניינים אזרחיים – חוק שמעולם לא בא לידי ביטוי. במהלך השבוע שעבר תועדו חיילים ניצבים על מדרגות אנדרטת לינקולן, לקראת האפשרות לפנות בכוח את המפגינים.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)

בימים האחרונים, חרף העובדה כי המחאות, ברובן, לא היו אלימות, הנשיא הזהיר שלא יהסס להפעיל כוח רב. "תתקשרו אליי, אנחנו נהיה מוכנים כל כך מהר שהראשים שלהם יסתחררו", אמר, כשהוא מתייחס ככל הנראה למפגינים.

עד כה נעצרו יותר מ-2,000 מפגינים בעיר במהלך עשרת ימי המחאה. בניו יורק, אלפים השתתפו במחאה ההמונית שנמשכה גם הלילה בעיר. מאות מהמפגינים המשיכו להפגין גם לאחר השעה 23:00, ובכך הפרו את העוצר שהטיל ראש העיר ביל דה בלאזיו, אשר נכנס לתוקפו ב-20:00. בצעד שנראה כשינוי מדיניות מובהק, השוטרים ליוו את המפגינים אך נמנעו מלהגיע עמם לעימותים.

בברוקלין, המפגינים כרעו על ברכיהם לדקת דומייה, זמן קצר לפני שפיזרו את ההפגנה ב-23:30. במערב מנהטן, ב-19:59 כרז אחד ממובילי המחאה למפגינים: "בבקשה לכו הביתה, יהיו עוד מחאות גם מחר". גם שם לא נרשמו מעצרים או עימותים כלשהם עם השוטרים, שליוו עוד כ-12 מוקדי הפגנות גדולים בברונקס, קווינס, מנהטן וסטייטן איילנד. באטלנטה, ראש העיר, קישה לאנס בוטומס, הסירה באופן רשמי את שעת העוצר שנקבעה ל-20:00 לאחר שההפגנות ביום שישי הסתיימו ללא מעצרים.

תגיות:דונלד טראמפג’ורג’ פלוידהפגנותארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה