חדשות בריאות

מזכ"לית הסתדרות המורים: להחזיר את שיטת הקפסולות למערכת החינוך

בן דוד טענה כי משרד הבריאות השית הנחיות על בתי הספר שבלתי אפשרי ליישמן במצב הנוכחי. לדבריה, "אף אחד לא יכול לשמור על מרחק של שני מטר בין התלמידים או לאכוף חבישת מסכות במשך יום שלם"

לימודים בצל הקורונה (צילום: גרשן אלינסון, פלאש 90)לימודים בצל הקורונה (צילום: גרשן אלינסון, פלאש 90)
אא

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב גלנט בדרישה להחזיר את שיטת הקפסולות ברשויות שנחשבות למוקדי התפרצות של הקורונה, בכל כיתות א''. זאת, לאור העלייה הדרמטית בתחלואה במוסדות החינוך ברחבי הארץ. לדברי בן דוד, משרד הבריאות השית הנחיות על בתי הספר שבלתי אפשרי ליישמן במצב הנוכחי. "אף אחד לא יכול לשמור על מרחק של שני מטר בין התלמידים או לאכוף חבישת מסכות במשך יום שלם", אמרה.

בן דוד הוסיפה כי "את התוצאות של ביטול מתווה הקפסולות וחזרה לכיתות גדולות אנו רואים בימים אלה בעלייה משמעותית במספר החולים". לדבריה, חלק מהרשויות המקומיות – דוגמת תל אביב, רמלה ושדרות – כבר החלו בכך ודואגים לתלמידים לצוותי ההוראה שלהם. "לפיכך, אני קוראת שוב לאנשי הקבינט ולראש הממשלה, לנהוג באחריות ולשמור על התלמידים ועל ציבור עובדי ההוראה ולחזור לשיטת הקפסולות", אמרה.

בן דוד בדיון בכנסת, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן דוד בדיון בכנסת, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מספר הנדבקים בקורונה במערכת החינוך עלה היום ל-347, שהביאו לסגירתם של 127 מוסדות חינוך. בעקבות החשש להתפשטות, 17,467 תלמידים ועובדי הוראה אולצו להיכנס לבידוד. מפילוח נתוני התחלואה לפי ערים עולה כי מרבית החולים, כ-56%, הם תושבי העיר ירושלים, ש-197 מהם חלו. מתוך 352 החולים החדשים, כ-75%, המהווים 148 נדבקים, הם תלמידי ועובדי ההוראה בגימנסיה העברית בעיר. במשרד החינוך הבהירו כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיך לפעול כרגיל. בשל העלייה בתחלואה במערכת החינוך, שר החינוך יקיים הערב הערכת מצב.

נתניהו התייחס אחר הצהריים לעלייה בתחלואת הקורונה בישראל בימים האחרונים. "זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה, שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"בעולם היום יש כבר קרוב ל- 7 מיליון נדבקים ממגפת הקורונה, שגבתה עד עכשיו את חייהם של כ-400 אלף בני אדם. גם באזורנו המצב לא השתפר", הוסיף נתניהו. "גם אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן – הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה, או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים".

"גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה", המשיך נתניהו. "חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה".

תגיות:מערכת החינוךיפה בן דודקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה