חדשות בעולם

אישה שנפצעה קשה, בהפגנות בארה"ב: "אני יכולתי לחזור הביתה. פלויד לא"

לאטויה טטליף (באנגלית:  LaToya Tatlieff) הייתה אחת מבין 1,500 המפגינים שיצאו למחאה בכיכר פורט לאודרדייל בפלורידה, כאשר גולגלתה נסדקה על ידי קציני אכיפת החוק - שניסו להשתלט על העניינים. "רק כשראיתי את כל הדם על האדמה, זה היכה בי והבנתי שנפצעתי", היא משחזרת 

אא

לאטויה טטליף (באנגלית:  LaToya Tatlieff) הייתה אחת מבין 1,500 המפגינים שיצאו למחאה בכיכר פורט לאודרדייל בפלורידה, כאשר גולגלתה נסדקה על ידי קציני אכיפת החוק - שניסו להשתלט על העניינים. 

המחאה שאליה הצטרפה אורגנה על ידי ארגון זכויות השחורים בארה"ב ( Black Lives Matter Alliance of Broward) וקבוצות נוספות שהגיעו למחות על מותו של הצעיר השחור ג'ורג' פלויד, בשבוע שעבר. 

לדבריה, המארגנים עשו כמיטב יכולתם כדי להבטיח שההפגנה תהיה שלווה, ועודדו את המפגינים שלא לנהוג באלימות כלפי השוטרים, אך למרות זאת - שלוש שעות לאחר מכן החלה מהומה גדולה ואלימה בין השוטרים למפגינים. "הלכתי לכיוון המכונית שלי, כי עמדנו לסיים עם ההפגנה. פתאום הקהל החל להתעצבן ולכעוס, וכמה מהמפגינים, כולל אותי, התחילו לבקש מהמפגינים האחרים להירגע". 

 

"לא היה צורך להשתמש בכדורי קצף ובטח שלא לכוון לראשם של המפגינים ולפניהם"

פתאום היא שמעה קול יריות, וכרעה בפחד על האדמה. כמותה עשו מפגינים נוספים שלא הבינו מי פתח ביריות, ומדוע. "הסתבר שהירי מגיע מקציני החוק, שהחליטו לירות עלינו גז מדמיע וכדורי גומי", משחזרת לאטויה. 

כשלאטויה התרוממה מעט לפני השטח, היא עשתה את הטעות הגדולה של חייה: "הרגשתי משהו חזק פוגע לי בפנים, והבנתי שנפגעתי מכדור גומי. צעקתי מרוב כאב, אבל לא הבנתי מה בדיוק קרה לי. רק כשראיתי את כל הדם על האדמה, זה היכה בי והבנתי שנפצעתי", סיפרה לאטויה לעיתון המקומי 'מיאמי הראלד'. 

שני מפגינים שהיו לידה הם אלו שפינו אותה לבית החולים - שם גילו הרופאים כי היא נפגעה קשה בארובת העין שלה, ונצרכה לטיפול רפואי דחוף. 

"הכתבים שהיו שם אמרו שההמון התפזר אחרי שהמשטרה השתמשה בגז מדמיע", אומרת לטויה כיום. "לא היה צורך להשתמש בכדורי קצף ובטח שלא לכוון לראשם של המפגינים ולפניהם. אני בסדר. העין שלי תבריא. אני הצלחתי לחזור הביתה אבל, ג'ורג' פלויד לא", סיכמה. 

תגיות:גזענותהפגנותפציעהשחורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה