חדשות בעולם

"איים לירות גז מדמיע על בני בן השנתיים": האשמות חמורות כלפי שוטרים בהפגנות בארה"ב

"הקצין שבתמונה - לא צריך להיות שוטר": התמונה הזו עשתה רעש בתקשורת וברשתות החברתיות בארה"ב, לא בכדי

התמונה שהצליחה לזעזע את האמריקאים. שוטר שמכוון את אקדח הגומי שלו לעבר פארקס התמונה שהצליחה לזעזע את האמריקאים. שוטר שמכוון את אקדח הגומי שלו לעבר פארקס
אא

לונג ביץ', קליפורניה: דונטה פארקס בן ה-29 יצא לרחובות להפגין על מותו של הצעיר השחור ג'ורג' פלויד - כשבנו בן השנתיים על כתפיו. 

במהלך ההפגנה התגלע ויכוח בינו לבין שוטר שלדבריו איים לרסס גז מדמיע לעבר בנו בן השנתיים. בראיון לעיתון 'סאן' סיפר פארקס כי הרקע לוויכוח ביניהם היה בין היתר על רקע העובדה שפארקס שחור, ואילו השוטר לא. "הייתי בהלם, זה מאוד הרגיז אותי", הוא משחזר. "אמרתי לו, 'אוקיי. הייתי רוצה לראות אותך עושה את זה'".

פארקס ביקש שיצלמו את השוטר, והעלה את תמונתו לרשתות החברתיות כשלצדה המילים: "הקצין בתצלום - הוא לא היה צריך להיות שוטר בכלל", כתב והוסיף לפרט את מה שקרה בהפגנה. בתמונה הדרמטית נראה גם שוטר נוסף שכיוון אל פניו של פארקס אקדח של קליעי גומי. "אני מרגיש שהם נותנים לכל אחד להיות שוטר בימינו. יכולתי לומר רק על ידי הסתכלות עליו, שהוא מוכן לירות עלינו בכל רגע", הוסיף פארקס וכתב. 

לשאלה מדוע לקח את בנו בן השנתיים עמו להפגנות מלכתחילה, השיב פארקס כי "אני אבא נהדר ואני דואג לבני, ומגדל אותו להיות גדול. הרבה אנשים עשויים לחשוב שאני מסכן את בני בכך שהוא נמצא שם, אבל אני יודע שלא הייתי מרשה לשום דבר לקרות לו, וכשזה התחיל להיות ממש מסוכן חזרנו הביתה".

כל ארבעת הקצינים שמעורבים במותו של ג'ורג' פלויד - פוטרו, וכתבי אישום הוגשו נגדם. דרק שובין, הקצין שנראה כשהוא כורע על צווארו של פלויד, עומד בפני אישום של רצח מדרגה שנייה. 

תגיות:הפגנותשוטריםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה